مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس خبر داد:

افزایش ١۵٠ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

شیراز(پانا)- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس از افزایش ١۵٠ میلیون تومانی وام مسکن روستایی خبر داد و گفت: وام روستایی با بازپرداخت ٢٠ ساله و بهره ۵ درصد از ٢٠٠ میلیون تومان به ٣۵٠ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ١۵٠ میلیون تومانی وام مسکن روستایی

سید علیرضا حمیدی در نشستی که امروز سه شنبه مورخ ١٨ مهر در سالن جلسات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس برگزار شد، از خیرین خواست تا در تامین اعتبار ساخت مسکن برای قشرهای کمتر برخوردار و نیازمند جامعه پیش قدم شوند و خطاب به آنها گفت: استان فارس به منظور ساخت ۵٠٠ خانه برای اقشار کمتر برخوردار جامعه، نیازمند حمایت خیرین است و خیرین هر میزان پولی که به حساب ١٠٠ واریز کنند به ساخت مسکن برای محرومین اختصاص داده می‌شود و هیچ کسری ندارد.

حمیدی با بیان اینکه استان فارس دارای ١٦٠ هزار متقاضی مسکن است گفت: از این تعداد ۵٦ هزار متقاضی تایید شده در سبد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس قرار گرفته است و از این ۵٦ هزار نفر، ٢۴ هزار نفر واریز وجه را انجام دادند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس ٢۴ هزار و ٩٢٠ تخصیص پروژه انجام شده است افزود: از این تعداد ٩٢٠ پروژه به متقاضیان مسکنی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، اختصاص دارد.

حمیدی با بیان اینکه بنیاد مسکن فارس از نظر پروژه‌های در حال اجرا در کشور دارای رتبه ممتازی است گفت: از ٢۴ هزار و ٩٢٠ تخصیص پروژه، برای ٢٠ هزار پروژه پروانه ساخت گرفته شده است و ١۴ هزار پروژه نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه بانک اصلی عامل تامین اعتبار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، بانک مسکن است و بانک‌های دیگر با تاکید شورای مسکن نیز به میدان کار آمدند گفت: به عنوان مثال بانک ملی کار تامین اعتبار ۵ هزار و ۵٠٠ واحد را قبول کرده است.

وی با اشاره به قانون مسکن ملی مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن شهری و روستایی توسط دولت گفت: استان فارس دارای ١٦ هزار واجد شرایط مسکن روستایی است که از بین این تعداد برای ١٣ هزار و ٨٠٠ پروژه پروانه ساخت گرفته شده و کار ساخت ١١ هزار پروژه شروع شده است و تا امروز فرایند ساخت ٧ هزار و ۵٠٠ خانه روستایی تمام شده است.

حمیدی با بیان اینکه استان فارس دارای ٢ هزار و ٣٣٨ روستای بالای ٢٠ خانوار است گفت: با توجه به اینکه طرح هادی روستایی یک سند بسیار مهم برای فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان به شمار می‌رود روستاهای بالای ٢٠ خانوار نیازمند اجرای طرح هادی روستایی است.

به گفته حمیدی ٦ هزار واحد مسکونی در سفر رئیس جمهوری به استان فارس و ٢۴ هزار واحد نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس، بودجه خوبی برای تهیه طرح هادی روستایی و اجرای آن به استان فارس اختصاص یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس با بیان اینکه هر روستا دارای یک افق طرح ١٠ ساله است و پس از ١٠ سال باید طرح روستایی بازنگری شود گفت: از سال گذشته تا کنون، کار بازنگری ۵٠٠ روستا انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با بیان اینکه روستاها به دلیل قرارگرفتن در محور تولید و امنیت و کمک به جمعیت آوری اهمیت فراوانی دارند گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس برای روستاهای استان، طرح‌های هدف گردشگری و بافت با ارزش را برنامه ریزی کرده است.

حمیدی با بیان اینکه مشکل اصلی روستا، اقتصاد آن است گفت: با پیاده سازی طرح توسعه و پیشرفت و آبادانی روستا، که به طراحی زنجیره ارزش و طراحی پروژه‌های پیشران برای روستاها می‌پردازد، می‌توان اقتصاد روستا را احیاء کرد.

وی با بیان اینکه ٣۵٠ هزار خانه روستایی و شهری سند دار شده است گفت: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد استان فارس، برای هویت بخشی به املاک روستایی تا کنون ٢٩٩ هزار خانه روستایی و ۴٦ هزار خانه شهری سند دار شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از اجرای ۴٣٨ پروژه بهسازی در روستاها و اجرای ۴۵٠ پروژه مشارکتی با اداره راه در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار متر مربع از معابر روستایی آسفالت شدند.

حمیدی با بیان اینکه شناسایی خانه‌های فرسوده و بازسازی آنها از جمله وظیفه معاونت بازسازی روستایی است گفت: در هرجای ایران که اتفاقات غیر مترقبه بیافتد حوزه بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ورود می‌کند و ستاد بازسازی تشکیل میدهد.

وی با اشاره به آسیب دیدن ٣٠٠ خانه در زلزله اوز گفت: پس از ابلاغ مصوبه بازسازی این ٣٠٠ خانه، کار بازسازی آنها شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه از بین ٣ هزار و ۵٠٠ روستای استان فارس ٢ هزار و ٣٠٠ روستا بالای ٢٠ خانوار است گفت: بهسازی، اجرای طرح هادی روستایی و سند دار کردن خانه‌های روستایی توسط معاونت عمران روستایی استان فارس پیگیری می‌شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در ادامه این نشست با بیان اینکه خبرنگاران نقش موثر خود را به عنوان اصحاب رسانه در هدایت افکار عمومی می‌دانند گفت: با توجه به نقش موثر خبرنگاران در تسهیل ارتباط بین کارگزاران، حضور اصحاب رسانه در عرصه جهاد تبیین نیز یک حضور موثر به شمار می‌رود که باعث تقویت روحیه خودباوری مردم می‌شود.

علی نجفی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس توسط حضرت امام(ره)، بنا گذاشته شد تا برای افراد محروم خانه ساخته شود بنابراین این بنیاد در حوادث و مشکلات به یاری کردن مردم می‌پردازد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار