رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور:

هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی خوی مشارکت کردند

خودسازی دانش‌آموزان محور اصلی فعالیت گروههای جهادی است

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از مشارکت یک هزار دانش‌آموز عضو گروه‌های جهادی در بازسازی و مرمت مدارس زلزله‌زده شهرستان خوی در تابستان 1402 خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
هزار دانش‌آموز در اردوهای جهادی خوی مشارکت کردند

سردار مجتبی باستان در آیین اختتامیه اردوی جهادی دانش آموزی کشور گفت: دانش آموزان عضو گروه‌های جهادی بسیج دانش آموزی از ۲۰ استان کشور به کمک هم سن و سالان خود در شهرستان خوی که در زمستان سال گذشته دچار زلزله شده بودند حضور پیدا کردند.

وی افزود: ایجاد قرارگاه به همت مردم و مسوولان آذربایجان غربی محقق شد و هزار دانش آموز برای بهسازی، مرمت و شاداب‌سازی ۳۰ مدرسه در منطقه حاضر شده و در کنار آن توانستند تعدادی از حسینیه ها و مساجد را نیز تعمیر کنند.

وی بیان کرد: خودسازی دانش آموزان محور اصلی و هدف دوم ما از خدمت رسانی بود چرا که محور اصلی سند تحول بر مدار تربیت و رسیدن به حیات طیبه است.

باستان با قدردانی از همدلی شهروندان آذربایجان غربی در جریان زلزله خوی اظهار کرد: شهروندان این استان با حضور اولیه در میدان کمک رسانی به شهروندان خویی الگویی برای کشور هستند چرا که با همت خود توانستند بخشی از مشکلات زلزله زدگان را به سرعت رفع کنند.

وی با اشاره به هدف سوم از تشکیل این قرارگاه که کسب روحیه جهادی و انقلابی بود، گفت: الگوی تربیتی مربی محوری در این اردوها مفهوم واقعی به خود گرفته است و از معلمان و دانش آموزان و مسوولان جای قدردانی وجود دارد.

جهانی اندیشی و دفاع از مظلوم از ویژگی های یک دانش آموز بر اساس سند تحول بنیادین بوده که لازمه تحقق این اندیشه تثبیت آن در باورهای دانش آموزان با روشنگری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار