مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

حفظ و صیانت از آموزش و پرورش و نهاد مدرسه وظیفه همگانی است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت حفظ و صیانت از آموزش و پرورش و نهاد مدرسه وظیفه همگانی است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حفظ و صیانت از آموزش و پرورش و نهاد مدرسه وظیفه همگانی است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش این استان ضمن تاکید بر نقش اثرگذار معلمان در جهاد تبیین، اظهار کرد: جهاد تبیین به معنای از بین بردن شک و تردید در افکار عمومی، جداسازی حق و باطل و پاسخ به شبهات نیازمند جهاد علمی و فرهنگی است. برای شکستن محاصره تبلیغاتی و فرهنگی غربی و مقابله با پمپاژهای رسانه ای نیازمند یک حرکت عمومی در قالب جهاد تبیین هستیم.

وی افزود: در راستای جهاد تبیین و جلوگیری از هرگونه تشکیک و شبهه افکنی باید در مقابل نشر مطالب کذب و شیطنت رسانه ای ایستاد، اما نقد منصفانه و ارائه راهکار به دور از سیاه نمایی نیز یک فرصت برای رشد است که باید از آن نیز استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دشمنان انقلاب با جنگ ترکیبی به دنبال نفوذ در ذهن کودکان و نوجوانان هستند و برای این کار آموزش و پرورش را مورد حمله قرار داده اند چرا که می دانند با وجود اقتدار آموزش و پرورش نفوذ دشمنان به ذهن و قلب دانش آموزان امکان پذیر نیست.

صفری ادامه داد: حفظ و صیانت از آموزش و پرورش ونهاد مدرسه وظیفه همگانی است با وجود حملات و سنگ اندازی های دشمنان، همگان بایددر تقویت این دستگاه عظیم تعلیم وتربیت گامهای بلند واساسی بردارند.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر، گفت: با هدف حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان پروتکل ۴۵ بندی تهیه و به مدارس ابلاغ شده است که اجرای دقیق و مستمر آن مورد تاکید آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر کمبود فضای آموزشی در استان، تصریح کرد: با وجود تمام محدودیت و کمبود ها بیش از ۳۸۰ پروژه مدرسه سازی در استان اردبیل در حال ساخت و ساز است. بیش از ۶۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانش آموزی اضافه شده و بیش از ۴۰ باب زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با تاکید بر مناطق محروم احداث شده است.

صفری با اشاره به سیاست اصلی دولت مبنی بر تقویت مدارس دولتی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، بیان کرد: در کنار تاسیس رشته های جدید، تجهیزاتی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان به هنرستان های استان تزریق شده است که سعی می کنیم همین روند را ادامه دهیم. همچنین تجهیزاتی به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان در اختیار مدارس شبانه روزی قرار گرفته است تا زمینه لازم برای تقویت مدارس دولتی در مناطق محروم استان فراهم شود.

وی در پایان گفت: جز معدود استان هایی هستیم که از اول مهر ماه هیچ کلاس درس ابتدایی بدون معلم نداشته ایم. با وجود افزایش تعداد دانش آموزان در استان اردبیل، با ساماندهی اصولی نیروی انسانی، میزان تدریس تمام وقت کاهش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار