تهیه بسته تقویت و ارتقای مدارس عادی دولتی در دبیرخانه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش

تهران (پانا) - هزار و سی‌و‌سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تهیه بسته تقویت و ارتقای مدارس عادی دولتی در دبیرخانه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش

‌در ابتدای این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود را درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله‌ توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی در مدارس، لزوم مدیریت نقل و انتقالات فرهنگیان، تهیه برنامه آموزشی و محتوای برنامه درسی اتباع خارجی در ایران، برگزاری جشنواره‌های ورزشی، آموزشی، فرهنگی، هنری و اجتماعی برای دانش‌آموزان، توجه جدی به امور پرورشی در مدارس، تشکیل پرونده سلامت روان برای دانش‌آموزان، توسعه رشته‌های هنری با توجه به استانداردهای آن‌ها، تشکیل گروه‌های دانش‌آموزی آموزشی، علمی و پژوهشی در مدارس، تحول در روش‌های آموزشی و تربیتی در مدارس، توجه جدی به شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان‌ها، بروز شدن معلمان پرورشی مدارس، پژوهش‌محوری کردن مباحث آموزشی و... مورد بحث و بررسی قرار دادند.

‌در ادامه این جلسه دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مقدمات و تمهیدات آغاز سال تحصیلی جدید با تدارک گسترده‌ای که توسط آموزش و پرورش و همکاری و همراهی فرهنگیان عزیز انجام شده است، شروع شد. شروع هر سال تحصیلی یک نقطه عطف در زندگی فرزندان ماست.

وی افزود: امیدواریم این تلاش‌ها به تحقق اهداف عالیه نظام آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین و پرورش دانش‌آموزانی که در سند توصیف شده‌اند و برنامه‌هایی که برای رشد و تعالی و قرار گرفتن آن‌ها در موقعیت یادگیری رشد‌دهنده پیش‌بینی شده است، بیانجامد.

امانی با طرح این پرسش که برای زیست‌بوم جدید فرهنگی کشور برای تربیت دانش آموزان چه کارها، برنامه‌ها و طرح‌هایی لازم است؟ اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت مدارس عادی دولتی؛ در دبیرخانه شورای عالی با مشارکت معاونت‌ها و همکاری صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت یک بسته کاربردی موثر برای تقویت و ارتقای این مدارس تهیه شده است.

وی در ادامه گفت: امید است این کار منشا تحرک واقعی در کار مدارس عادی دولتی بوده و گام موثری برای توسعه و تقویت آن‌ها برداشته شود.

در این جلسه معاونت پرورشی گزارشی از برنامه‌های تربیتی و پرورشی مدارس (تقویم تربیتی و پرورشی مدارس) ارائه کرد که اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را درباره آن بیان کردند. به‌خاطر حساسیت موضوع قرار شد در جلسه آینده این شورا این موضوع هم مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار