اسدی: پادکست فضای جدیدی برای ظهور استعدادهای دانش‌آموزان است

یکی از اهداف اصلی برگزاری رویداد ملی پادکست فارسی استعدادیابی از جوانان است

تهران (پانا) - دبیر برگزاری رویداد ملی پادکست فارسی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی برگزاری رویداد ملی پادکست فارسی استعدادیابی از جوانان است، حضور جوانان مستعد در عرصه روایتگری و قصه‌گویی در این رویداد را پُلی برای ورود آنان به تلویزیون و رادیو دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اسدی: پادکست فضای جدیدی برای ظهور استعدادهای دانش‌آموزان است

وحید اسدی، دبیر برگزاری رویداد ملی پادکست فارسی در گفت‌و‌گو با پانا درباره چگونگی ورود دانش‌آموزان به عرصه پادکست‌سازی گفت: « یکی از اهداف ما در برگزاری رویداد ملی پادکست فارسی، استعدادیابی است. کسانیکه واقعا استعداد روایتگری و قصه‌گویی دارند و به عبارتی خوش‌سرزبان هستند و در رادیو و تلویزیون حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند از این طریق ورود پیدا کنند، خود را نشان دهند و وارد این فضا شوند.»

وی در ادامه افزود: « به صورت آماتور از کارگاه‌های آموزشی ساخت پادکست که در حاشیه این رویداد فعالیت می‌کند، شرکت کنند و از کلاس‌ها بهره کافی را ببرند، سپس محتوای خود را بفرستند تا داوران پس از گوش‌دادن محتواها، نکات را برای اصلاح به شرکت‌کننده می‌فرستند تا اصلاحات را انجام دهند.»

دبیر برگزاری رویداد ملی پادکست فارسی با بیان اینکه جدای فضای رقابتی، قصد آموزش پادکست‌سازی به جوانان وجود دارد، تصریح کرد: « مهم‌ترین کار ما آموزش و تربیت پادکسترها است. این یک فضای نوظهور در کشورمان است که در طول یک دهه اخیر فعال شده و خیلی جای‌کار دارد. در همین مراسم دوستانی حضور داشتند که کمتر از یک سال است که فعالیت پادکست‌سازی می‌کنند و کلا 6-7 ماه است که پادکستر شده‌اند.»

اسدی در پاسخ به اینکه آیا گسترش پادکست‌سازی برای آینده رادیو خطرساز است یاخیر، عنوان کرد: « رادیو و پادکست در کنار هم یک فضای جدید و خارج از فضای آنتن fm و در قالب وب، رادیوهای شخصی را تجربه می‌کنیم. مهم‌ترین نکته این است که همه این فعالیت‌ها در ذیل پرچم ایران انجام می‌شود، همه ما ایرانی هستیم و درکنار هم یاد می‌گیریم و این یادگیری یک رویکرد خوبی است که فضای بسیار خوبی نیز برای دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد می‌کند.»

وی درباره چگونگی آموزش آکادمیک پادکست‌سازی، خاطرنشان کرد: « اکنون نیز یکی از دانشگاه‌های معروف کشورمان با کمک ما، جوانان علاقه‌مند به پادکست را تربیت می‌کنند و این دانشجوها بعدها رادیو دانشگاه و... را می‌توانند اداره کنند. رادیو نیز میزبانی این امر را به عهده دارد.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار