اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از نیمه دوم مهرماه در بوشهر

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت امسال از نیمه دوم مهرماه اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور و مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از نیمه دوم مهرماه در بوشهر

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر که مهمان برنامه رادیویی نخل قامتان جنوب به مناسبت هفته دفاع مقدس بود ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در خصوص برنامه های اداره کل آموزش و پرورش در هفته دفاع مقدس گفت: ما در هفته دفاع مقدس با ایجاد غرفه در مصلّی جمعه در کنار سایر غرفه ها و با ایجاد شرایط لازم به صورت صبح و بعد از ظهر پذیرای دانش آموزان بودیم. همچنین در طول این هفته یکی از برنامه های کرانه پایداری مربوط به آموزش و پرورش می شد که با حضور و استقبال انبوهی از دانش آموزان و فرهنگیان همراه شد.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی بیشتر دانش آموزان ما با شهدای دفاع مقدس، گفت: به مدارس سراسر استان بوشهر اعلام شده است که تمهیدات و برنامه های لازم را جهت برگزاری لاله های روشن یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در مدارس استان ایجاد کنند، به صورتی که یک یادواره در آغاز سال و یک یادواره نیز در پایان سال تحصیلی برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ما علاوه بر یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی امسال نیز همچون سال گذشته اردوی موثر تربیتی و فرهنگی راهیان نور را با همکاری سپاه امام صادق ع استان بوشهر خواهیم داشت و در تلاش هستیم که تعداد اعزامی ها را از ۷ هزار و پانصد دانش آموز سال قبل به ۹ هزار نفر در سال جدید تحصیلی برسانیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته استان بوشهر به لحاظ کمیت جزو پنج استان برتر در اعزام به راهیان نور و اولین استان اعزام کننده به مناطق عملیاتی جنوب بوده است، امسال نیز به مدارس اعلام شده که افرادی که جهت اعزام مایل هستند را ثبت نام کنند تا در نیمه دوم مهر ماه به بعد دانش آموزان را جهت بازدید به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم.

موحدی از اعزام راهیان نور دریایی در کنار راهیان نور مناطق عملیاتی شلمچه خبر داد و خاطرنشان کرد: ما امسال در کنار راهیان نور مناطق عملیات جنوب همچون شلمچه، راهیان نور دریایی را نیز خواهیم داشت که بخشی از دانش آموزان را به مناطق عملیاتی راهیان نور دریایی همچون خارک اعزام خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین در خصوص برگزاری یادواره شهدای نهضت سوادآموزی سراسر کشور به میزبانی بوشهر گفت: در حال انجام مقدمات جهت برگزاری یادواره شهدای نهضت سوادآموزی سراسر کشور در دی ماه سال جاری هستیم که به صورت یک رویداد ملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان برگزار خواهد شد.

خبرنگار: امیر محمد گنخکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار