برگزاری مراسم یادواره یکصد شهید محله رضاشهر مشهد

مشهد(پانا) - دومین یادواره یک صد شهید محله رضاشهر، با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی و خانواده‌‌های معظم شهدا در تالار همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  مراسم یادواره یکصد شهید محله رضاشهر مشهد

سیدمهدی حسین ‎زاده، مسئول ستاد بزرگداشت شهدای محله رضاشهر مشهد در ابتدای مراسم یادواره یکصد شهید محله رضاشهر مشهد اظهار کرد: پایگاه بسیج المهدی در محله رضاشهر، بسته به ویژگی‌هایی که دارد بسیار بی‌نظیر است. زیرا این مکان به دلیل موقعیت قرارگیری این محله در حاشیه شهر مشهد، محدوده مناسبی برای خانه‌های تیمی منافقین بود و بر همین اساس، بیش از هشت خانه تیمی در دوران دفاع مقدس توسط بسیجیان این پایگاه شناسایی و به مرحله خنثی سازی رسیده است.

وی افزود: پایگاه بسیج المهدی تنها پایگاه بسیج مشهد است که پیش از آغاز جنگ تحمیلی به دلیل حمله منافقین کوردل، شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و در اوج درگیری ها برای تأمین امنیت مردم، دو جوان از این محله به فیض رفیع شهادت نائل شده اند .

حسین زاده با مورد توجه قرار دادن آمار کلی شهدای محله رضاشهر عنوان کرد: به‌طور کلی تعداد شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت و.. وتعداد شهدای محله رضاشهر مشهد از ۲۲۰ شهید هم فراتر می‌رود، اما به مناسبت هفته دفاع مقدس، متمرکز بر ۱۰۰ جوان برومندی هستیم که از پایگاه بسیج المهدی به جبهه اعزام شدند و با عاشقانه جنگیدن در راه حفظ خاک و ناموس، به تمام جهان ثابت کردند از روز ازل تا شام ابد ما ملت شهادتیم.

از دیگر محور های مراسم، تلاوت قرآن کریم در آغاز برنامه، اجرای سرود توسط گروه دختران و نیز پسران، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، اجرای روایت گری از جنگ توسط حاج حسین یکتا راوی دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا و همچنین ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما بوده است.

در انتهای مراسم یادواره یکصد شهید محله رضاشهر مشهد، ویژه برنامه وداع با پیکر شهید گمنام ۱۶ ساله عملیات کربلای پنج نیز برگزار شد.

دانش آموزان خبرنگار: مهدیه مهدی زاده، رقیه زهرا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار