مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین استقبال از شهید گمنام:

مأموریت اصلی فرهنگیان، امیدآفرینی و تقویت ایمان دانش‌‌‌آموزان در مدارس است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین استقبال از شهید گمنام، مأموریت اصلی فرهنگیان را ایجاد نشاط و امیدآفرینی و تقویت ایمان در دانش‌‌‌آموزان مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مأموریت اصلی فرهنگیان، امیدآفرینی و تقویت ایمان دانش‌‌‌آموزان در مدارس است

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در یادواره شهدای فرهنگی این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز دفاع مقدس بیان کرد: در شهرستان ملارد، با افتخار، ۴ شهید فرهنگی داریم و مدیون خون این شهیدان بزرگوار و فداکاری خانواده‌های معزز آنان هستیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش‌هایی که در حوزه فرهنگی صورت می‌گیرد ، باید انگیزه خدایی داشته باشد در غیر اینصورت ارزش خاصی ندارد. بنابراین تمام برنامه‌ریزی و برنامه‌های فرهنگی در مدارس باید در جهت اهداف معنوی باشد.

تیموری‌راد افزود: ۱۸ مدرسه از آموزشگاه‌های ملارد، میزبان شهید گمنام در هفته دفاع مقدس بود و تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس را به فال نیک می‌گیریم، چرا که آثار معنوی و تربیتی ادای احترام به شهید گمنام در رفتار دانش‌‌‌آموزان مشهود است.

این مقام مسئول تصریح کرد: جامعه فرهنگیان دو مأموریت اصلی دارد، ماموریت اول، تقویت امیدآفرینی و نشاط در مدارس است و ماموریت دوم فرهنگیان، تقویت ایمان دانش‌‌‌آموزان است، بنابراین لازم است با تدابیر مدیران تلاشگر و اجرای برنامه‌های جذاب نوجوانان را به برنامه‌های معنوی ترغیب کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملارد تصریح کرد: لازم است مدیران مدارس ضمن اجرای برنامه‌های تربیتی، فرهنگ ایثار و شهادت را به نوجوانان دهه هشتادی و نودی ما هم انتقال داده شود. شایسته است این یکی از مفاهیم اصلی تربیت و پرورش در مدارس ما باشد.

سرهنگ پاسدار، علی طزری معاون سیاسی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، نیز در این مراسم معنوی طی سخنانی گفت: قشر فرهنگی، افسران جنگ نرم هستند و کار دشمن در حال حاضر ایجاد شبهه است و طبق فرموده مقام معظم رهبری ، جهاد تبیین جزو وظایف ما است.

وی طبق گفته رهبر انقلاب افزود: اگر جریان تحریف شکست بخورد قطعا تحریم شکست خواهد خورد، بنابراین هر کسی در جایگاه خود باید اخبار را راستی‌آزمایی کند. برای تحلیل درست وقایع، مرجع، فرمایشات مقام معظم رهبری است و لازم است به سخنان ایشان رجوع کرد.

طزری تصریح کرد: ایجاد بحرانهای پی در پی راهی بود که دشمنان برای از بین بردن انقلاب در پیش گرفتند و هنوز هم ادامه دارد، در حال حاضر هم به هر بهانه‌ای هر کاری می‌توانند انجام می‌دهند، هدف دشمنان از بین بردن امنیت است و روی دو نکته تمرکز دارند، امنیت ملی و وحدت ملی هدف دشمنان ما است.

معاون سیاسی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: دشمنان ما در پی این هستند که ایمان و امید را از ملت ما بگیرند، دفاع مقدس را از چند زاویه می‌توان نگاه کرد، حفظ تمامیت ارضی، دفاع از جمهوری اسلامی، دفاع از انقلاب اسلامی ‌در مقابل قدرت‌های مطرح دنیا، از اهداف دفاع مقدس بود ، رزمندگان در مقابل همه دنیا ایستادند. ظاهر دفاع مقدس اعضاء ارتش و سپاه بودند اما کسانی که در مقابل این تهاجم ایستادند همه مردم از مسجد، دبیرستان، دانشگاه داوطلب شدند.

سرهنگ طزری تصریح کرد: ادامه دهنده نسل ایثارگر و شجاع دفاع مقدس، همین کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی هستند و وظیفه ما این است که مفاهیم اصلی دفاع مقدس را ما و خانواده‌ها به آنان انتقال دهیم و این رمز ماندگاری انقلاب و حفظ آن است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار