اعتبارات بخش کشاورزی باید ویژه دیده شود

تهران(پانا)-رییس کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد براساس مصوبه برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بخش خصوصی می‌تواند در اجرای طرح‌ها آبخیزداری و آبخوانداری فعالیت کند.

کد مطلب: ۱۴۰۷۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اعتبارات بخش کشاورزی باید ویژه دیده شود

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، محمدجواد عسکری در حاشیه آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: اگر بخش خصوصی و افراد علاقه‌مند بخواهند به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری کمک کنند و از فضای سفره‌های زیرزمینی آب در اراضی پایین‌دست خودشان برای کشاورزی استفاده کنند، این بستر در برنامه هفتم توسعه و بودجه سال جاری فراهم شده است.

وی درباره اعتبارات آبخیزداری اظهار داشت: برنامه ما در بودجه ۱۴۰۱ این بود که درآمد سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در اختیار خودشان قرار گیرد و براساس قانون از صفر تا صد این درآمد در حوزه آبخیزداری مصرف شود.

عسکری ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز با همین شیوه جلو رفتیم، اما یک سری اعتبارات مازاد را هم اضافه کردیم.

وی درباره حمایت‌های مجلس از بخش کشاورزی در سال زراعی جاری تصریح کرد: حمایت‌ها و رویکرد مجلس از بخش کشاورزی به گونه‌ای است که ایران به خودکفایی محصولات کشاورزی راهبردی برسد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۲ اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص داده‌ایم تا دست وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بیشتر و باکیفیت‌تر باز گذاشته شود.

وی افزود: البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد و با مکاتباتی که با رییس‌جمهوری داشتیم اعلام کردیم بخش کشاورزی با توجه به نقش کلیدی آن در تامین امنیت غذایی مردم، باید به لحاظ اعتبارات ویژه دیده شود و خوشبختانه نظر رییس‌جمهوری هم همین است.

این مسوول اذعان داشت: در حوزه قوه مقننه، نمایندگان مجلس و کمیسیون کشاورزی تلاش کردند مشکلات را در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، یارانه کود، سم و بذر را در بودجه امسال برطرف کنند تا فضا و بستر برای تولید کشاورزان راحت‌تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار