مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران:

عدم توجه به هویت ملی حلقه مفقوده در تربیت دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ شهر تهران عنوان کرد امروز حلقه مفقوده در تربیت دانش‌آموزان، عدم توجه به هویت ملی است و متاسفانه اغلب دانش‌آموزان ما، آنچنان که باید، شناخت کافی نسبت به هویت ملی، توانایی‌ها و افتخارات ملی کشورمان ندارند.

کد مطلب: ۱۴۰۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
عدم توجه به هویت ملی حلقه مفقوده در تربیت دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 19، حبیب الله قربانی مهر، در همایش توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی مدارس این منطقه که در کانون فرهنگی تربیتی آفتاب برگزار شد با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به ویژه در حوزه تربیتی و پرورشی گفت: بخش مهمی از ماموریت های اصلی نظام تعلیم و تربیت کشور بر عهده معاونان و مربیان پرورشی مدارس است.

وی ادامه داد: معاونان و مربیان پرورشی باید ضریب اهمیت و اثرگذاری نقش خود را در مدرسه و جامعه شناخته و طی یک فرآیند برنامه محور و با شناخت و تحلیل صحیح جامعه و اتفاقات روز آن، با آگاهی بخشی و الگو دهی صحیح به دانش آموزان، گام های اساسی در جهت رفع مشکلات و مسائل تربیتی و پرورشی دانش آموزان بردارند.

قربانی مهر، با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یک سند تربیتی است؛ افزود: سند تحول بنیادین، با رویکردی تربیتی، هدف غایی یعنی حیات طیبه را دنبال می کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به تمام ساحت ها و ابعاد تعلیم و تربیت به طور متوازن و یکسان پرداخته است، اما نگاه ویژه ای به موضوعات تربیتی دارد، تا آنجا که مدرسه را کانون تربیتی محله معرفی می کند و به تربیت دانش آموز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.

قربانی مهر در ادامه با اشاره به شعار پروژه مهر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: منطقه ۱۹ در مهرماه ۱۴۰۲ با شعار مهر پویا، هویت ملی و مدرسه امید آفرین، به استقبال مهر مهدوی و دانش آموزان عزیز خواهد رفت.

وی با بیان اینکه انتخاب این شعار آگاهانه و عامدانه صورت گرفته است؛ تصریح کرد: پویا بودن، توجه به هویت ملی و امید آفرینی در سطح مدارس، سه کلیدواژه مهم و اساسی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

قربانی مهر، با بیان اینکه امروز حلقه مفقوده در تربیت دانش آموز، عدم توجه به هویت ملی است؛ اضافه کرد: متاسفانه امروز اغلب دانش آموزان ما، آنچنان که باید، شناخت کافی نسبت به هویت ملی و توانایی ها و افتخارات ملی کشورمان ندارند. همین امر، باعث ایجاد حفره های بزرگ تربیتی شده که اتفاقاً دشمن نیز از همین حفره ها به نفع اهداف خود استفاده می کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ با اشاره به اهمیت و لزوم جهاد تبیین در سطح مدارس، خطاب به معاونان و مربیان پرورشی افزود: شما معاونان و مربیان پرورشی باید در حوزه تبیین هویت ملی و امید آفرینی در مدرسه، برنامه داشته باشید. با دانش آموزان حرف بزنید و حرفهای دانش آموزان را بشنوید.

وی ادامه داد: معاونان و مربیان پرورشی باید با توجه به نقش خانواده در تربیت دانش آموز، برنامه های هدفمند تبیین نمایند و با بهره مندی از ظرفیت خانواده ها و ارتباط صحیح با اولیا، به پرورش تمام ابعاد شخصیتی دانش آموز بپردازند.

قربانی مهر با بیان اینکه بدون همراهی اولیای دانش آموزان، کار آموزش و پرورش ابتر خواهد بود، گفت: مدرسه سهم بسزایی در تعلیم و تربیت دانش آموز دارد، اما این سهم بدون همراهی اولیای دانش آموزان، دستگاه ها و شرکای آموزش و پرورش تاثیر گذار نخواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تعریف مدرسه اثربخش گفت: مدرسه اثربخش، مدرسه ای است که در حوزه آموزشی، فرآیند یاد دهی ـ یادگیری را به طور صحیح دنبال و عملیاتی می کند و در حوزه تربیتی نیز با شناسایی و احیای تمایلات نفسانی انسان، موضوع تربیت دانش آموز را به طور ویژه تری دنبال می کند که این مهم بر عهده معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار