سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا خبر داد؛

تشکیل پرونده قضایی برای حوادث شهری اخیر در پایتخت

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از تشکیل پرونده قضایی برای حوادث اخیر شهری از جمله فوت 4 نفر در تخریب بناهای خلازیر، فوت 2 کودک در استخر ذخیره آب و ۳ نفر در سایت پسماند آرادکوه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل پرونده قضایی برای حوادث شهری اخیر در پایتخت

مسعود ستایشی در پاسخ به سوال پانا درباره پیگیری قضایی پرونده حوادث شهری (از جمله فوت 4 نفر در تخریب بناهای خلازیر، فوت 2 کودک در استخر ذخیره آب و ۳ نفر در سایت پسماند آرادکوه) اظهار کرد: یکی از موارد در ارتباط با بناهای خلازیر بود. در مورد تخریب‌هایی که مربوط به مستحدثات مستقر در منطقه ۱۹ بوده، پرونده‌ای در دادسرای ویژه رسیدگی به امور جنایی تشکیل شده است. برای بررسی ابعاد و زوایای این حادثه دلخراش، کارگروه ۹ نفره‌ای از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده است. این افراد تاکنون نظریه قانونی و جامع خود را اعلام نکردند. دستگاه قضایی چنانچه قصور و تقصیری نسبت به مجریان شناسایی کند، برخورد مناسب قانونی را انجام خواهد داد.

سخنگوی قوه قضاییه درباره فوت ۲ کودک در استخر ذخیره آب نیز گفت: ۲ کودک به اتفاق خانواده برای تفرج به یکی از بوستان‌های منطقه ۲۲ شهر تهران رفتند که با عبور از زیر فنس، وارد محدوده استخر ذخیره آب می‌شوند که منجر به فوت آنها می‌شود‌. در این رابطه پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده که این پرونده در راستای شناسایی مقصران حادثه بوده و بازدیدهایی صورت گرفته و اقدامات بعدی در شرف انجام است.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین درخصوص فوت ۳ کارگر در سایت پسماند آرادکوه گفت: طبق بررسی انجام شده در روز ۷ شهریورماه انفجاری در مجتمع آرادکوه و در دیگ بخار صورت می‌گیرد که ۴ نفر مصدوم می‌شوند، ۳ نفر از این افراد فوت می‌کنند و یک نفر هم پس از مراحل درمان از بیمارستان مرخص می‌شود‌. پرونده مقدماتی بر اساس گزارش ضابطان عام تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع‌آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده است و پرونده‌ای هم در شعب دادسرای امور جنایی تشکیل شده است که به اقتضای چگونگی جرم یا فعل واقع شده، حکم صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار