وزیر آموزش و پرورش:

مراکز نیکوکاری به‌همت سازمان دانش‌آموزی در مدارس ایجاد می‌شود

سازمان دانش‌آموزی مجوز دایر‌کردن مراکز نیکوکاری در زنجان، اردبیل و خراسان رضوی را اخذ کرده و به‌زودی ‌‌این مجوز را در همه استان‌ها‌ ‌دریافت خواهد کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین جشن شکوفه‌ها گفت‌ مراکز نیکوکاری که به‌همت سازمان دانش‌آموزی در مدارس به راه خواهد افتاد، پیوند بین مهر و محبت در مدرسه است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مراکز نیکوکاری به‌همت سازمان دانش‌آموزی در مدارس ایجاد می‌شود

‌‌رضامراد صحرایی در مراسم جشن عاطفه‌ها که با شعار «آینده‌ساز باشیم» در دبیرستان دخترانه شهید‌عاصمی تهران برگزار شد، اظهار کرد: مهرماه امسال چند تفاوت با مهرهای گذشته داشت و مهمترین آن این بود که آغاز مهر همزمان با آغاز جشن‌های مهدوی شد و تلاقی مهر مهدوی با مهر تحصیلی در کشوری که پایتخت شیعیان جهان و ان‌شاءالله زمینه ساز ظهور است، پیام‌های زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت علی‌رغم همه فضاسازی‌ها، تمام همت خود را برای رفع کمبودها و جبران کاستی‌ها گذاشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعدادی از اقدامات محرومیت‌زدایی در دولت سیزدهم گفت: در ۲ سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار کلاس درس در مناطق محروم کشور به یاد و نام شهید عجمیان، شاداب‌سازی شده و طی این مدت بیش از ۳.۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی ساخته شده که جهت‌گیری همه ساخت‌وسازها به‌سمت مناطق محروم، روستایی، عشایری و مرزی است.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر ۲ هزار مدرسه شامل ۹۴۰۰ کلاس درس در سراسر کشور برای رفع محدودیت‌ها و محرومیت‌ها ساخته شده است.

توافق با بنیاد برکت برای احداث بیش از ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم

صحرایی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما مدارس سنگی و کانکسی است و همه همت ما جمع‌آوری این مدارس در کشور است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته فقط در استان سیستان‌وبلوچستان بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی جمع‌آوری و مدارس خوب تحویل آینده‌سازان شد. با بنیاد برکت تفاهم کردیم که بیش از ۱۰۰۰ مدرسه در مناطق محروم کشور بسازند ضمن اینکه ۱۰۰۰ مدرسه را نیز بازسازی کرده‌اند.

وی افزود:‌ ۱۵۰۰ میلیارد ریال توسط نهادهای حمایتی جمع‌آوری و در قالب نوشت‌افزار توزیع شده و سازمان بسیج دانش‌آموزی نیز در قالب برنامه مهر مهربان، صدها هزار نوشت‌افزار را به دانش‌آموزان مناطق محروم‌ توزیع کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه دولت درباره دانش‌آموزان سمپادی گفت: طبق این‌مصوبه اگر دانش‌آموزان ۴ دهک اول در مناطق محروم در آزمون استعدادهای درخشان قبول شوند، هزینه این دهک‌ها را دولت به طور کامل بر عهده خواهد گرفت و این میسری است که به آن می‌بالیم و افتخار بزرگی برای خود می‌دانیم.

صحرایی، مهرورزی را یکی از ویژگی‌های دانش‌آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش‌ دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جشن عاطفه‌ها تجلی حرکت ما با حضور شما دانش‌آموزان به‌سمت مهرورزی است.

وی افزود: این مراسم را از آن جهت گرامی می‌داریم که در سراسر کشور و نقاط مختلف جهان الگوسازی کرده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز نیکوکاری که به‌همت سازمان دانش‌آموزی در مدارس به راه خواهد افتاد، پیوند بین مهر و محبت در مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال مصوبه تاثیر قطعی نتایج امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان دانشگاه‌ها نشان داد که دانش‌آموزان مناطق محروم می‌توانند به دانشگاه‌های برتر کشور راه یابند و یکی از نشانه‌های آن کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم بود.

وی تاکید کرد: دال مرکزی برنامه‌های ما در آموزش و پرورش، عدالت آموزشی است.

صحرایی با اشاره به بازگرداندن بخش قابل توجهی از بازماندگان به چرخه تحصیل خاطرنشان کرد: این اقدام از افتخارات این دولت است و امیدوارم به‌ روزی برسیم که هیچ بازمانده‌ای از تحصیل نداشته باشیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: ما برای خودمان افتخار می‌دانیم که کاری کنیم تا بی‌دغدغه تحصیل کنید و آینده خود را بسازید و در این راه به همراهی و همکاری خودتان بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

صحرایی خطاب به والدین دانش‌آموزان گفت: والدین بدانند که کمک آن‌ها برای دستیابی به اهداف نظام تعلیم و تربیت، یک ضرورت است.

صحرایی افزود: فاصله اولیا با مدرسه هر چه بیشتر باشد، توفیق ما کمتر می‌شود و بالعکس؛ بنابراین پیوند خانه و مدرسه از اصولی است که در این دولت به طور جدی دنبال خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه مدرسه، یار والدین است نه جایگزین آن‌ها، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش وظیفه تربیتی دارد ‌اما جایگزین اولیا نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کمیته امداد از یادگاران تاریخی امام مجاهد و عزیز ماست و کار خیری که این نهاد در ایران دنبال کرده، قابل قیاس با هیچ کار دیگری در هیچ نهاد و هیچ زمان دیگری نیست.

رضامراد صحرایی همچنین در حاشیه این مراسم در توضیح بیشتری درباره ایجاد موسسات خیریه دانش‌آموزی در مدارس اظهار کرد: مجوز تاسیس مرکز نیکوکاری از کمیته امداد امام خمینی(ره) در 3 استان زنجان، اردبیل و خراسان رضوی گرفته شده و امر خیر و کار خیر در مدرسه‌ها جاری است و مدیران مدارس ما الگوهایی از این کار هستند و این اتفاق در بسیاری از مدارس کشور افتاده است.

وی ابراز کرد: امیدوارم سازمان دانش‌آموزی به‌زودی بتواند مجوز دایر کردن مراکز نیکوکاری در همه استان‌ها را دریافت کند و این کار را انجام دهد.

صحرایی تصریح کرد: بی‌تردید یکی از ویژگی‌های ایرانیان در طول تاریخ همواره این بوده که دیگران را در مهربانی و شادی خودشان شریک می‌کنند و این امر در مدرسه‌ها حتما جلوه بسیار زیباتری خواهد داشت و می‌خواهیم دخالت دولتی را در آن کم کنیم و دانش‌آموزی بماند. در نتیجه سازمان دانش‌آموزی، محور این کار خیر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان تاسیس مراکز نیکوکاری در همه استان‌ها گفت: 3 استان مجوز گرفته‌اند و باقی هم خواهند گرفت. به جهت اینکه نظم و انضباط داشته باشد باید با کمیته امداد امام خمینی(ره) هماهنگ شویم اما بچه‌ها کار خیر را شروع کرده‌اند و پول توجیبی خودشان را با بچه‌های مناطق محروم به اشتراک گذاشته‌اند.

وی افزود: این کار در جریان است و هر چه زودتر مجوز تاسیس مراکز نیکوکاری را همه استان‌ها خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار