دختر طلایی ووشو ایران در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌وپرورش کلکسیونی از استعداد‌ برای ورزش کشور است

می‌خواهم به‌عنوان یک دانش‌آموز برای خدمت به ورزش کشور ارزشمند باشم

تهران (پانا) - دختر طلایی ووشو ایران با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعه‌ای غنی از استعداد برای ورزش کشور است، گفت باید مدیریت ورزش کشور و فدراسیون‌ها نگاه ویژه‌ای به مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۶۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش کلکسیونی از استعداد‌ برای ورزش کشور است

مسابقات ووشو قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا چندی پیش در ماکائو برگزار شد و ووشوکاران دختر و پسر کشورمان در این پیکارها خوش درخشیدند.

دیانا رحیمی ووشوکار وزن "۶۰-کیلوگرم" بخش دختران در این رقابت‌ها با شکست نماینده کشور میزبان ضمن ناک اوت این حریف توانست به گردن آویز طلای مسابقات قهرمانی جوانان آسیا دست پیدا کند.

این ووشوکار دختر کشورمان چندی پیش از سوی فدراسیون بین‌المللی به عنوان ستاره نوظهور جهان در بخش ساندا معرفی شد و این نخبه ووشو کشور همچنین مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

به بهانه درخشش ووشوکاران دختر و پسر در مهم‌ترین آوردگاه قاره کهن با دیانا رحیمی دختر نوجوان و طلایی ووشو ایران به گفت‌وگو نشستیم‌ که در زیر می‌خوانید.

پانا - در آغاز گفت‌وگو برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان ورزشکار و دانش‌‌آموزان کشورمان یک بیوگرافی از خودتان بفرمایید؟

رحیمی: دیانا رحیمی، عضو تیم ملی ووشو کشورمان هستم و افتخار می‌کنم به عنوان یک دانش‌آموز در میادین بین‌المللی می‌درخشم.

پانا - چه مسیری را تا تصاحب پیراهن تیم ملی و حضور در مسابقات مختلف مخصوصاً رقابت‌های اخیر قهرمانی آسیا طی کردید؟

رحیمی: ورزش را از سه سالگی شروع کردم و از ۸ سال پیش وارد مسیر حرفه‌ای ورزش ووشو شدم. بعد از درخشش در مسابقات انتخابی استانی و سپس کشوری با نظر کادر فنی به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

در نخستین گام حضورم در مسابقات بین‌المللی در رقابت‌های جهانی طلای این پیکارها را صید کردم. سپس در دومین رویداد مهم حضور خود در آوردگاه بین‌المللی در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان توانستم صاحب گردن‌آویز طلا شوم.

سطح مسابقات آسیایی از رقابت‌های جهانی بالاتر بود

پانا - سطح مسابقات قهرمانی آسیا و آمادگی حریفان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

رحیمی: سطح مسابقات آسیایی از رقابت‌های جهانی بالاتر بود و حریفانم در این آوردگاه، از سطح کیفی و فنی بالاتری نسبت به پیکارهای جهانی برخوردار بودند.

بنده با شکست نماینده ماکائو در این رقابت‌ها توانستم مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا را تصاحب کنم.

باشگاه‌ها در لیگ برتر دو سهمیه جذب جوانان دارند

پانا - چه میادینی را در پیش رو دارید؟ آیا در رقابت‌های لیگ برتر هم حضور خواهید داشت؟

رحیمی: در حال حاضر برای حضور موفق در مسابقات جهانی خود را آماده می‌کنم و قبل از حضور در این رقابت‌ها مسابقات لیگ برتر را در پیش دارم که با پیراهن تیم سپاهان اصفهان در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهم کرد.

طبق قانون فدراسیون باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر دو سهمیه از تیم جوانان را دارند که بنده طبق این قانون توانستم با پیراهن سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کنیم.

در حال حاضر برای شرکت در این مسابقات تمرینات خود را به خوبی پشت سر می‌گذارم تا بتوانم با آمادگی بالا در این پیکارها توانایی خود را نشان دهم و بتوانم با اندوخته‌ای غنی به لحاظ آمادگی فیزیکی در مسیر مسابقات جهانی ‌برای ایران افتخار بیافرینم.

پانا - حمایت‌های فدراسیون را از تیم‌های ملی در رده‌های پایه چطور ارزیابی می‌کنید؟

رحیمی: فدراسیون در حد توان امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار تیم‌های رده‌های سنی پایه قرار می‌دهد و حمایت‌های خوبی از نوجوانان و جوانان کشور دارند.

همزمان مسیر حرفه‌ای ورزش را با نگاه ویژه به تحصیل طی می‌کنم

پانا - با توجه به بازگشایی مدارس و همزمان پیگیری شما در حوزه ورزش، آیا ورزش مانعی در حرکت شما در مسیر تحصیل بوده است یا خیر؟

رحیمی: همزمان مسیر حرفه‌ای ورزش را با نگاه ویژه به تحصیل طی می‌کنم و ورزش تا الان مانعی برای موفقیت‌های بنده در بحث تحصیل نبوده است.

تحصیلات حرفه‌ای خود را به عنوان یک ورزشکار در رشته تربیت‌بدنی ادامه خواهم داد تا بتوانم به‌عنوان یک دانش‌آموز، ‌مهره‌ای ارزشمند برای خدمت به ورزش کشور باشم.

ورزش حرفه‌ای کشور را چطور می‌بینید؟

رحیمی: بنده دانش‌آموز هستم و از نزدیک می‌بینم که دوستانم در رشته‌های مختلف ورزشی چه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی دارند.

در مجموع قطعاً آموزش و پرورش مجموعه‌ای غنی از استعداد برای پشتوانه‌سازی ورزش کشور است و مدیریت ورزش کشور و فدراسیون‌ها باید نگاه ویژه به مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف ورزشی داشته باشند.

پانا - چه توصیه‌ای به عنوان یک الگوی ارزشمند به هم سن و سالان خودتان و دانش‌آموزان ورزشکار کشور دارید؟

رحیمی: من‌ به آن‌ها می‌گویم که تحصیل را در کنار ورزش به طور ویژه ادامه دهند و هرگز اجازه ندهند که ورزش مانعی برای ادامه تحصیل آن‌ها باشد.

پانا - کلام آخر؟

رحیمی: ما ورزشکاران تنها نیاز به حمایت از سوی مسئولان داریم تا بتوانیم بدون دغدغه در مسیر حرفه‌ای ورزش برای ایران افتخارآفرین باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار