معاون وزیر اقتصاد و دارایی:

مدیریت بسیجی نیروهای خود را برای انجام کارهای بزرگ آماده کند

تهران(پانا)- معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مدیریت بسیجی باید نیروهای خود را برای انجام کارهای بزرگ آماده کند، گفت هزینه ای که این بخش برای انقلاب می‌تراشد اندک و خدماتی که ارائه می دهد بسیار است، مدیریت بسیجی محافظه کار نیست بلکه یک مدیر انقلابی و اصلاح گراست و کارهای او رنگ بوی خدایی و اخلاص می دهد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت بسیجی نیروهای خود را برای انجام کارهای بزرگ آماده کند

به گزارش وزارت اقتصاد و دارایی، ذبیح اله سلمانی در آیین تودیع و معارفه فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه گفت: اولین وظیفه ای که حضرت امام (ره) درباره تفکر بسیجی فرمودند احساس تکلیف است نه فقط در دوران جنگ بلکه تمام مقاطع و امور نظام باید این احساس تکلیف وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیجی یعنی امام علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود. ما هم باید عمر و وجودمان وقف نظام و انقلاب باشد.

سلمانی نیروی انسانی آماده و ماهر را عامل اصلی موفقیت عنوان کرد و گفت: در دفاع مقدس هم نقطه قوت نیروهای مردمی آماده و پای کار بودند.

معاون وزیر اقتصاد یادآور شد: مدیریت بسیجی سیاستگذار و خستگی ناپذیر است و به دو اصل مهم ایثارگری و صرفه جویی باور دارد و همچنین خودباختگی و یاس به خود راه نمی‌دهد و از علم و تخصص و امکانات استفاده و در بحران‌ها دست به ابداع می‌زند و کارهای ناممکن را ممکن می کند.

سلمانی تاکید کرد : مدیریت بسیجی باید تبدیل به الگوی مدیریتی نوین در جامعه امروز شود و در فرهنگ بسیج تا ابد باید راه امام درک شود و شهادت اوج افتخار بسیجی باشد.

وی تاکید کرد: تفکر بسیجی هتک دین را نمی پذیرد ترویج ابتذال و تضعیف ارکان نطام را بر نمی تابد، در مسیر عدل گام بر می دارد و خلاصه آن می‌شود که خدا می‌خواهد.

امضای تفاهمنامه بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت اقتصاد و دارایی
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد نیز در این مراسم تاکید کرد: وظایف و برنامه های عمومی را همه پایگاه‌های بسیج دارند آنچه به طور خاص از وزارت اقتصاد خواسته می‌شود مسائل مرتبط با حوزه تخصصی بر مبنای شعار سال است.

رضا خواجه نائینی با اشاره به تفاهمنامه‌ای که میان وزارت اقتصاد و سازمان بسیج مستضعفین منعقد شد، گفت: ابعاد همکاری بین وزارت اقتصاد و سازمان بسیج مشخص شده است و یکی از محورها تخصصی شدن همکاری با دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد است که امیدواریم شکل اجرایی به خود بگیرد و بتوانیم خروجی متناسب با شرح وظایف وزارت اقتصاد داشته باشیم.

سازمان بسیج رویکرد تخصصی دارد
رئیس بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی نیز طی سخنانی در این نشست با تاکید بر نقش بسیج در دفاع مقدس، جنگ اقتصادی و فتنه ها اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه بسیج و وزارت اقتصاد نیز منعقد شد؛ سازمان بسیج رویکرد تخصصی دارد و انتظار می‌رود حاصل این همکاری‌ها تشکیل هیات‌های اندیشه ورز در تمام حوزه‌های بانکداری اسلامی، تغییر نظام وارداتی کشور، نظام مالیاتی کشور، بیمه، گمرکات و اموال تملیکی باشد و از مرکز بسیج وزارت اقتصاد می‌خواهیم در این زمینه ها کمک کند.

سردار سرتیپ غلامرضا حسن پور یادآوری کرد: همچنان که رهبری فرمودند ام المصائب ما اقتصاد دولتی است و تا کارها به دست مردم سپرده نشود مشکلات حل نمی‌شود و این مردمی سازی با کمک اصناف ممکن است.

فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم طی سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جایگاه بسیج در تفکر حضرت امام(ره) و رهبری معظم انقلاب تأکید کرد: امام(ره) با سرمایه اجتماعی بسیج، انقلاب را حفظ کرد. سرمایه اجتماعی باعث قوام حکومت ها است و سه شاخصه مشارکت، اعتماد و انسجام دارد؛ امام باعث شد مردم در عرصه‌های مخالف حضور یابند.

علی عادل عابدی نژاد با تاکید بر اهمیت مشارکت اقتصادی و اجتماعی بسیج و برنامه ریزی برای این مشارکت یادآور شد: برنامه هایی که مورد حمایت وزارتخانه است باید با سه ویژگی توجه به مصلحت مخاطب بر اساس اسناد بالا دستی، نیاز مخاطب با توجه به‌ نظر کارشناسان و میل مخاطب تنظیم شود.

در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حمید رضا صادقیان‌کیا فرمانده سابق مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد و دارایی، علی عادل عابدی نژاد به عنوان فرمانده جدید مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار