مذاکره «بورل» و «امیرعبداللهیان» در نیویورک برای رفع تحریم‌‌ها

تهران‌(پانا) - «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه، در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مذاکره «بورل» و «امیرعبداللهیان» در نیویورک برای رفع تحریم‌‌ها

در این ملاقات طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین المللی و منطقه‌ای پرداختند.

همچنین با بررسی آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، گام‌های پیشنهادی و جدید مورد بحث و تبادل نظر دوطرف قرار گرفت.

طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی، در جریان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفت‌وگوهای سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت و بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجام تأکید شد.

در جریان این دیدار که «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز حضور داشت، اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه گفت‌وگوها و رایزنی‌های لازم اعلام کرد و طرفین ابراز علاقمندی کردند تا بر اساس یک چارچوب مورد توافق، گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هرچه‌بیشتر را فراهم سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار