مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد؛

بهره‌برداری از 100 واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی تا مهرماه

تهران (پانا) - مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهره‌برداری از 100 تا 120 واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از 100 واحد خوابگاه متاهلی دانشجویی تا مهرماه

به گزارش وبدا، احد بنار افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم یکی از مهمترین برنامه ریزی های حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت توسعه خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تا اوایل مهرماه به بهره برداری می‌رسد که حدود ۸۰ درصد این پروژه‌ها تا پایان شهریورماه آماده سازی می‌شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این که طبق برنامه ریزی که انجام شده است طی دو سه ماه آینده ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی هم به مجموعه واحدها اضافه خواهیم کرد، اظهار داشت: بیشتر این مجموعه یا واحدهایی هستند که تغییر کاربری داشته اند و یا واحدهایی که از گذشته احداث آنها آغاز شده و در سال تحصیلی جدید به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: ایجاد ۳۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که هم اکنون همکاران این دانشگاه در حال تجهیز آن ها هستند یکی از نمونه های این خوابگاه هاست.

بنار یادآور شد: در مجموع در ۳۰ تا ۴۰ سال اخیر ۸۰۰ واحد خوابگاه متاهلی داشته ایم اما در این مدت کوتاه ۱۰۰ واحد خوابگاه اضافه شده و پس از بهره برداری از تمام ۲۰۰ واحد می‌توان گفت که در واقع ۲۵ درصد ظرفیت خوابگاهی متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی را ظرفیت جدید تشکیل می‌دهد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به این ترتیب بخش عمده‌ای از نیازهای دانشجویان متأهل دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوابگاه پوشش داده می‌شود. ضمن اینکه خوابگاه‌های متاهلی که هم اکنون توسط دانشجویان استفاده می‌شد نیز مورد بهسازی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی که ساختمانی برای تغییر کاربری برای دانشجویان متأهل نداشتند واحدهایی را برای استفاده دانشجویان اجاره کرده اند که امیدواریم در سایر دانشگاه‌ها نیز در صورت نیاز این کار صورت بگیرد. در واقع واحدها از سوی دانشگاه‌ها اجاره می‌شود و دانشجویان اجاره بهای مصوب را پرداخت می‌کنند.

بنار گفت: همچنین صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت کلیه وام‌های دانشجویی را برای سال تحصیلی جدید به روز رسانی کرده است و این آمادگی وجود دارد که وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متأهل علوم پزشکی برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به میزان ۷۰ میلیون تومان پرداخت شود. برخی از دانشگاه‌های بزرگ نیز مبالغی به عنوان کمک به این وام اضافه می‌کنند تا مشکل دانشجویان برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار