تبیین برنامه فراگیر پرورشی برای معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها؛

باقرزاده: امسال تمام برنامه‌ها‌ ‌باید منطبق با برنامه فراگیر پرورشی اجرا شود

تهران (پانا) - برنامه فراگیر پرورشی با حضور اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها تبیین شد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
باقرزاده: امسال تمام برنامه‌ها‌ ‌باید منطبق با برنامه فراگیر پرورشی اجرا شود

پرویز پیکری - اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در جمع معاونین پرورشی و فرهنگی استان‌ها به تبیین برنامه فراگیر پرورشی پرداخت.

وی در این جلسه گفت: امسال برنامه فراگیر پرورشی را به مدارس ابلاغ می‌کنیم. در این برنامه با هم‌اندیشی و با هدف جلب توجه مدیر به برنامه پرورشی، مشارکت دانش‌آموزان، نقش پُررنگ تشکل‌های دانش‌آموزی، رصد و پایش برنامه‌ها، همراه کردن اولیا و جهش برنامه‌ها به کف مدرسه در دستور کار خواهد بود.

باقرزاده با تاکید بر اینکه برنامه فراگیر پرورشی در مدرسه اجرا می‌شود، ادامه داد: باید از ظرفیت‌ها و نیروهای موجود در مجموعه استفاده کنیم تا بتوان کار را مدیریت کرد. تمام برنامه‌ها در سال جاری باید منطبق با برنامه فراگیر پرورشی اجرا شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه نیز بیان کرد: به‌زودی سامانه‌ای برای پاسخ به مراجعات بیرونی و‌ گروه‌های بیرونی راه‌اندازی خواهد شد.

‌در این جلسه، معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور درباره برنامه فراگیر پرورشی، نظر‌ خود را بیان کردند و درباره این برنامه بحث و تبادل نظر انجام شد.

در این جلسه میکائیل باقری، امیر تجلی‌نیا و حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، مدیران کل قرآن، عترت و نماز؛ امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی و همچنین وحید بیگدلی، قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی حضور داشتند.

باقری در این جلسه بیان کرد: اجرای برنامه فراگیر پرورشی نیاز به همفکری صف و ستاد دارد. با اجرای این برنامه معلمان، اولیا و دانش‌آموزان را با خود همراه می‌کنیم.

وی با تاکید به ترویج فعالیت‌های امیدآفرین برای دانش‌آموزان افزود: اردو یکی از برنامه‌های پرطرفدار و امیدآفرین است. باید برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان در اردوهای مختلف شرکت کنند اما باید بدانیم اردو تنها راه امیدآفرینی نیست و فعالیت‌های دیگری نیز در این مسیر موثر خواهند بود.

حجت‌الاسلام پورثانی نیز از برنامه‌های اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت و توضیح داد: از اول مهرماه برای تجهیز اردوگاه‌ها به وسایل بازی اقدام می‌شود.

وی افزود: در بحث کانون‌های فرهنگی تربیتی در کشور نیز تاکنون از ۱۱ استان بازدید میدانی انجام شده است. این بازرسی و بازدید از اردوگاه‌ها نیز صورت می‌گیرد و تمام کانون‌های فرهنگی تربیتی کشور زیر ذره‌بین خواهند رفت.

امیر تجلی‌نیا نیز در این جلسه با اشاره به طرح نماد گفت: این طرح، یکی از طرح‌های موفق آموزش و پرورش بوده است. همچنین غربالگری نماد نیز بحث مهمی است که پیگیری می‌شود.

تجلی‌نیا اضافه کرد: معتقدم در مدرسه، مدیری موفق است که به تمام بخش‌های مدرسه اشراف داشته باشد لذا باید افراد را در این راستا آموزش دهیم.

وی افزود: نظام جامع راهنمای مشاوره و حوزه سلامت روان دانش‌آموزان، یکی از مباحث مهم است که باید برای آنان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ تجلی‌نیا بیان کرد: امسال مشاوران، مدیران مدارس و روسای استان‌ها را برای هدایت تحصیلی آموزش دادیم تا بتوانند دانش‌آموزان را با آگاهی بهتر به سمت انتخاب رشته هدایت کنند.

وی در پایان نیز خبر داد: امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی جذب دانش‌آموزان در برخی از استان‌های کشور در رابطه با پایگاه‌های انتخاب رشته بوده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار