در آیین رونمایی کتاب‌های کودک و نوجوان عنوان شد:

بستر مناسب برای رشد ادبیات کودک و نوجوان کم است

تهران(پانا)- اکرم الف‌خانی، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان در آیین رونمایی اثر جدید خود «یک قلمبه برف و قصه‌های دیگر»، ضمن قدردانی از چراغ روشن انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای پرداختن به مباحث تخصصی در زمینۀ ادبیات کودک؛ بر ایجاد بستری مناسب در جهت رشد ادبیات کودک و نوجوان در کشور تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
بستر مناسب برای رشد ادبیات کودک و نوجوان کم است

الف‌خانی قصه‌های کتاب جدید خود را حاصل کارگاه‌های قصه‌نویسی شکوه قاسم‌نیا دانست و افزود: کتاب «یک قلمبه برف و قصه‌های دیگر»، شامل چهار داستان کوتاه با عناوین «حالا گرگم به هوا!»، «زیر درخت کاج»، «من یک راز کوچولو دارم» و «یک قلمبه برف» است است که در آنها سعی کرده‌ام جایی برای تأمل و تفکر مخاطبان کودک و همچنین کار برای مروجان کتابخوانی بگذارم.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به این موضوع که تلاش کرده در آثار خود جایی برای تامل و تفکر کودکان بگذارد، گفت: هر داستان به گونه‌ای است که پس از پایان نیز در ذهن کودک ادامه داشته و فضای بحث آزاد و گفت‌وگو درباره موضوع کتاب با کودکان را برای مروجان کتابخوانی فراهم کند.

وی، با ذکر این مهم که در این کتاب به دغدغه‌های جهان کودکان از زاویه متفاوت و فضای متنوع پرداخته‌، توضیح داد: بازی، بیان راز، ترس و شیوه شادی از موضوعاتی است که با شخصیت‌هایی از حیوانات و طبیعت را در این کتاب قابل خواندن است.

انتشارات قصه و داستان کتاب «یک قلمبه برف و قصه‌های دیگر» را با تصویرگری ایلگار رحیمی در ٣٢ صفحه و قیمت ٣٢ هزار تومان برای گروه سنی ب منتشر کرده است.

در بخشی از داستان «من یک راز کوچولو دارم» از این کتاب می‌خوانیم:

اتوبوس گفت: «هر کسی که رازی دارد، سوار من بشود.»

مورچه گفت: «من یک راز کوچولو دارم.»

فیل گفت: «من... من هم دارم. یک راز کوچولو.»

خرگوش گفت: «من یک راز دارم. اما کوچولو نیست. به جایش ترسناک است.»

گرگ کفت: «اتوبوس جان، من هم یک راز دارم. اندازه‌اش را نمی‌دانم، اما راز بانمکی است.»

اتوبوس گفت: «بپرید بالا!»

همه سوار شدند. اتوبوس راه افتاد.

دانش آموز خبرنگار امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار