حادثه‌ای دیگر در معدن طزره دامغان؛

پیکر جانباختگان معدن رزمجاه طزره پیدا شد

سمنان (پانا) - در پی فروریختن معدن رزمجاه طزره بر اثر انفجار با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی، عملیاتی و پشتیبانی و پیگیری تمامی مسئولان مدیریت بحران استان سمنان و شهرستان دامغان، در کمتر از ۱۰ ساعت از انفجار معدن رزمجاه طزره، پیکر بی‌جان ۶ نفر از محبوس‌شدگان این حادثه کشف شد.‌

کد مطلب: ۱۴۰۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پیکر جانباختگان معدن رزمجاه طزره پیدا شد

بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه‌ انفجار معدن محبوس شده بودند و فعالیت تیم پیشران برای ایمن‌سازی محل و ورود به تونل برای امدادرسانی ادامه داشت و نهایتأ پیکر بی‌جان این ۶ کارگر بامداد امروز ۱۳ شهریور پیدا شد.

استاندار سمنان که از دقابق اولیه این واقعه در محل حادثه حضور داشت و مدیریت بحران را شخصا فرماندهی کرد، جان باختن کارگران شریف و زحمتکش معدن طزره را به خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت.

گفتنی است؛ ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند.

بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند. از ۶ کارگر فوت‌شده، ۵ کارگر دامغانی و یک کارگر شاهرودی بودند.

قابل ذکر است؛ از دقایق اولیه حادثه، نیروهای هلال‌احمر و اورژانس در محل حاضر شده و تلاش‌ها برای دسترسی به محبوسان تا صبح امروز ادامه داشت.

پیش از این، ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به‌دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در آن حادثه نیز ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس‌از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

روستای طزره از توابع دهستان دامنکوه بخش مرکزی شهرستان دامغان در استان سمنان، دارای معادن بسیار زیاد زغال‌سنگ است؛ حدود ۲۵ درصد زغال سنگ کشور از معادن موجود در این روستا استخراج می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان از دقایق ابتدایی وقوع حادثه انفجار در معدن البرز شرقی دامغان، به همراه فرماندار دامغان، نیروهای انتظامی و امدادی، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بازدید میدانی از عملیات امداد و نجات، از نزدیک وضعیت امدادرسانی را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.

در پی انفجار، در معدن رزمجاه طزره در شمال شهرستان دامغان (از مجموعه معادن البرز شرقی) که منجر به محبوس شدن چند نفر از کارگران معدن شد، استاندار سمنان به محض اطلاع از این خبر، ضمن حضور فوری و میدانی در محل حادثه، مدیریت بحران و عملیات نجات کارگران محبوس را شخصا فرماندهی کرد.

استاندار سمنان در گفت و گو با پانا ضمن بیان اینکه در کمتر از ۱۰ ساعت با تلاش عوامل امدادی راه دسترسی به این افراد بازگشایی شد، عنوان کرد: پیکر جان باختگان حادثه از ساعات ابتدایی بامداد دوشنبه پیدا شد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، تصریح کرد: متأسفانه شش نفر در این حادثه جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر نیز دچار مسمومیت استنشاق گاز شدند که توسط اورژانس و هلال احمر در همان محل درمان شدند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان نیز در گفت و گو با پانا با اشاره به اعزام تیم‌های هلال‌احمر از پایگاه‌های امدادی نعیم‌آباد و چشمه‌علی، شعبه دامغان و ستاد استان سمنان به منطقه اظهار کرد: ساعت اطلاع حادثه به مرکز عملیات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان، 20 و 40 دقیقه شب گذشته بوده است که2 تیم امدادی بلافاصله پس از اطلاع وقوع حادثه در معدن طزره دامغان، جهت امدادرسانی اعزام شدند.

علیرضا باغبان ادامه داد: تیم آنست سگ‌های تجسس جمعیت هلال‌احمر استان سمنان هم به منطقه اعزام شده‌اند و در حال عملیات امدادی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار