استقبال زائران اربعین از موکب فرهنگی - تربیتی فرهنگیان استان سمنان در نجف

سمنان (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان سمنان از استقبال چشمگیر زائران اربعین حسینی از موکب فرهنگی-تربیتی فرهنگیان استان سمنان در نجف اشرف خبر داد و گفت در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین و تحقق تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی، فعالیت‌های متنوع موکب فرهنگیان استان سمنان، با استقبال کودکان، نوجوانان و والدین مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
استقبال زائران اربعین از موکب فرهنگی - تربیتی فرهنگیان استان سمنان در نجف

غلامرضا همتی، به منظور تشریح طرح و برنامه‌های از پیش‌ تعریف شده بیان کرد: با عنایت به ضرورت جهاد تبیین و معرفی رویکردهای منبعث از اهداف وزارت آموزش و پرورش، برای نخستین بار در کشور، فعالیت‌های فرهنگی و هنری جذاب ویژه کودکان، نوجوانان و آینده‌ساران ایران اسلامی‌ طراحی شده و به مرحله اجرا در آمده است.

وی، ارائه کاربرگ‌های آیینی مرتبط با نهضت حسینی در قالب رنگ‌آمیزی، نگارش دل‌نوشته و بیان برداشت شخصی از تصاویر گرافیکی طراحی شده هنرمندان جهادی توسط کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت‌های شاخص این موکب در ایام اربعین حسینی است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع با بین‌المللی ذکر کردن رویکرد این موکب، اظهار کرد: با عنایت به جهان‌شمول شدن راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و حضور زائران و عاشقان سیدالشهداء علیه‌السلام از سراسر جهان، حضور مترجم زبان‌های عربی، ترکی، انگلیسی و ... را عامل مؤثری در تحقق این رویداد بدیع ارزیابی کرد.

به گفته همتی، تمهید مقدمات تولید کات استندهای تصاویر دانش‌آموزان ملل مختلف در کنار تمثال سرداران شهید و شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را از ابتکارات منحصر به‌فرد این موکب دانست و با اشاره به وجود عشق و علاقه وافر در میان زائران، نشان از محبوبیت این سرداران سرافراز دانست و تمهید مقدمات استقرار عکاس‌خانه عاشقان قیام عاشورایی را از جمله فعالیت‌های شاخص و پرطرف‌دار این ایام ذکر کرد.

وی، ضمن تشکر از همه خیران و فرهنگیانی که با تهیه هدایا و نذورات فرهنگی، رونق‌بخش این رویداد بوده‌اند، ارزش ریالی هدایای مذکور را بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال عنوان کرد و تنوع هدایا و نذورات فرهنگی تهیه شده را متناسب با جنسیت و سن مخاطبان برشمرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع، توجه به فرهنگ شهید و شهادت از طریق توزیع معرفی‌نامه شهیدان دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت، اهدای شال و روسری به دختران به منظور توجه به فرهنگ عفاف و حجاب، مصاحبه با روحانیون، والدین و سایر اقشار جامعه را از دیگر اقدامات مؤثر در راستای استقرار تعلیم و تربیت ایرانی-اسلامی عنوان کرد.

به گفته همتی، پرده‌خوانی وقایع قبل، حین و بعد از نهضت عاشورا، تعزیه خوانی، انجام بازی‌های متنوع مرتبط با شناسایی پرچم کشورهای ملل اسلامی، دریافت نقطه‌نظرات مراجعه‌کنندگان به منظور آسیب‌شناسی امور، تبلیغات محیطی متنوع و جذاب تا پاسی از شب توسط عوامل اجرایی این موکب از جمله عوامل تاثیرگذار در اجرای این اقدام جهادی بوده است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته از این موکب، از تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف از پیش تعیین شده ذکر کرد و با تشکر از همراهی موکب لبیک یا حسین علیه‌السلام، ابراز امیدواری کرد با عنایت به برنامه زمانی حرکت زائران از نجف اشرف به سوی بهشت روی زمین کربلای معلی، فعالیت‌های این حرکت جهادی، در طول مسیر راهپیمایی تا رسیدن به بین‌الحرمین ادامه‌دار باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع از همکاری جامعه المصطفی العالمیه مرکز قم با عوامل اجرایی این موکب تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به ابتکار امضای طومار عهدنامه با سیدالشهداء علیه‌السلام افزود: این اداره کل ضمن انجام اقدامات پشتیبانی کننده در جهت حمایت از زحمات خادمان، در نظر دارد در اسرع وقت نسبت به ارسال سایر تجهیزات مورد نیاز، از جمله نمایشگر بزرگ به منظور انعکاس فعالیت‌های در حال اجرا به زائران عبوری با هدف گسترش دایره فعالیت‌ها اقدام کند.

به گفته وی، تهیه گزارش‌های تصویری و ویدئویی از طریق پخش زنده در بستر شاد ویژه دانش‌آموزان و سایر شبکه‌های اجتماعی مجازی برای سایر ملل را نقطه قوت فناورانه گروه کارگردانی این موکب فرهنگی-تربیتی ارزیابی کرد.

وی ابراز اطمینان کرد: خروجی محتواهای مکتوب و مجازی این رویداد، جهت تولید آثار هنری گرافیکی از جمله کمیک استریپ، پویانمایی و ... مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ بر اساس گزارش‌های دریافتی، تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر از زائران اربعین حسینی به این موکب مراجعه و از خدمات فرهنگی-تربیتی متنوع بهره‌مند شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار