معاون بیمه‌ای تأمین اجتماعی:

کارگران میادین میوه و تره‌بار و شاغلان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیمه می‌شوند

تهران (پانا) -معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت بیمه کارگران میادین میوه و تره‌بار، شاغلان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتباع خارجی دارای مدارک قانونی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد و از ظرفیت‌های قانونی موجود برای پوشش بیمه‌ای این اقشار با جدیت استفاده خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
کارگران میادین میوه و تره‌بار و شاغلان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیمه می‌شوند

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، محمد محمدی در جلسه شورای اداری اداره‌کل تأمین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ اظهار داشت: توسعه پوشش بیمه‌ای به تمامی افراد مشمول قانون، یکی از مهم‌ترین تکالیف سازمان تأمین‌اجتماعی است که در دوره مدیریتی جدید به‌عنوان یکی از راهکارهای تحولی مورد توجه قرار گرفته و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است؛ به‌ویژه برای تحت پوشش قرار گرفتن مشاغل فضای مجازی، کارگران میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتباع خارجی دارای مدارک قانونی طی ماه‌های آینده اقدامات مهمی در دستور کار سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

وی افزود: کارگران میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نیز شاغلان مشاغل نوپدید مانند مشاغل فضای مجازی و همچنین کارگران خارجی به‌ویژه اتباع کشور افغانستان که با دریافت مجوزهای قانونی مشغول کار در ایران هستند، حق دارند که از مزایای تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

محمدی ادامه داد: در مورد میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید هر شعبه در محدوده خود برای هر میدان میوه و تره‌بار کد کارگاهی مستقل ایجاد کند و بازرسی منظم انجام شود. کارگران فروشگاه‌های زنجیره‌ای مختلف و میادین میوه و تره‌بار مانند سایر کارگران مشمول بیمه اجباری تأمین‌اجتماعی هستند و کارگران آنها باید مطابق قانون تحت پوشش قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار