رئیس کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت:

اگر تولید تنظیم باشد، بازار هم تنظیم می‌شود

کاشمر (پانا) - رئیس کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت اگر تولید در کشور تنظیم باشد، بازار هم به دنبال آن تنظیم می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
اگر تولید تنظیم باشد، بازار هم تنظیم می‌شود

عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو در نمایشگاه مشهد در جمع خبرنگاران خطاب به دولت اظهار کرد: ما احساس می‌کنیم دولت در بحث واردات خودرو که هم می‌تواند تولید را تنظیم کند و هم رقابت ایجاد کند کمی تاخیر دارد و شاید این تاخیر به دلیل تغییر وزیر بوده باشد، ولی تاکید ما این است که دولت هرچه زودتر این امر را شروع کند؛ اگر ارز لازم را ندارد به بخش خصوصی اجازه دهد ارز منشاء خارجی و ارز در اختیار مردم را وارد عمل کند. به نظر من این اقدام آرامش و رضایت عمومی را در جامعه ایجاد می‌کند.

رئیس کمسیون صنایع مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: طی نامه‌ای که دو سه سال پیش خودروسازان و قطعه سازان بزرگ برای من ارسال کردند، این شرکت ها هیچ‌گونه مخالفتی با موضوع واردات خودرو نداشتند‌‌.

تالارپشتی در ادامه افزود: دولت و وزارت صمت نیاز عرضه و تقاضا را در یک سطح مشخص اعلام کند که مثلا 500 هزار تقاضا وجود دارد، ولی خودرویی در بازار نیست. این در واقع نیاز بازار است؛ مسئولان دولت به دنبال تنظیم بازار هستند، اما ما می‌گوییم تنظیم تولید داشته باشید، تنظیم بازار هم به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

وی همچنین در خصوص شرکت های خودروسازی گفت: از نظر بنده اگر مدیران شرکت های خودروسازی مثل سایپا و ایران‌خودرو را در اجرای طرح‌هایشان آزاد بگذارند و در امور آنها دخالت نکنند و فقط خواسته دولت و نقشه راه را به مدیران نشان بدهد؛ این مدیران می‌توانند سراغ بهترین خودروها بروند. ظرفیت ها را روی هم بگذارند و شرکت های دانش‌بنیان را وارد عمل کنند و خودروهایی را بسازند که رضایت عموم را در پی داشته باشد.

رئیس کمسیون صنایع مجلس در ادامه تاکید کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند تمام خودروها را تولید کند، به هر حال یک تنوع و نیازسنجی انجام می‌شود و با سیاست دولت‌ها هم تولید و هم واردات خودرو انجام می‌شود.

وی در ادامه سخت‌گیری های سازمان استاندارد را لازم و منطقی دانست و عنوان کرد: ما بارها اعلام کردیم سخت‌گیری هایی که سازمان استاندارد دارد، بسیار کار درستی است و سخت‌گیری ها نباید در حدی باشد که به تعارض تبدیل شود. منطق سازمان استاندارد، هم به نفع جان مردم و هم مال مردم است، بنابراین مردم برای ما اصل هستند، اما اگر سخت‌گیری را در همین اول شروع کنیم در اجرا به مشکل می‌خوریم.

تالارپشتی در پایان ضمن تاکید بر همکاری شرکت های خودروسازی و سازمان استاندارد اظهار کرد: ما رئیس سازمان استاندارد را طی جلساتی به کمیسیون دعوت کردیم و با حضور خودروسازها گفت‌ وگوهایی را داشتیم و خودروسازها مسائل خود را مطرح کردند. سازمان استاندارد هم واقع‌بین بود و در تولید اتوبوس و خودرو‌های سواری همراهی کرد و همکاری لازم را داشت. در کل سخت‌گیری هایی که سازمان استاندارد دارد، طبیعی است و باید انجام شود، اما به گونه‌ای که به تولید آسیب نزند.

خبرنگار دانش آموز: سید صالح سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار