امام جمعه رودهن:

اربعین و پیاده‌روی آن زمینه‌ساز وحدت و انسجام امت اسلام است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اربعین و پیاده روی آن را رمز بقا و دوام حماسه حسینی و میعادگاه عاشقان حسینی که زمینه‌ساز وحدت و انسجام امت اسلامی است، برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اربعین و پیاده‌روی آن  زمینه‌ساز وحدت و انسجام امت اسلام است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در نماز جمعه این هفته گفت: اگر کسی تقوا پیشه بود، خداوند راهی به سمت پیروزی‌ها و موفقیت‌ها، به روی او، باز می‌کند و انسان در زندگی‌اش در مسیر پرتگاه‌ها قرار دارد و برای اینکه در این پرتگاه‌ها نیافتد، احتیاج به ابزاری دارد که آن ابزار به او کمک بکند که راه بیگانه نرود و حق را از باطل به خوبی تشخیص بدهد.اگر کسی به درستی این حقایق را بشناسد، در رسیدن به مقصد، با مانعی رو به رو نخواهد بود.

وی افزود: نیروی عقل برای درک حقایق آماده است ولی پرده هایی از هوا و هوس و عشق های افراطی به مال و فرزند، مثل پرده ای روی عقل را می‌پوشانند و مانع از ادراک درست عقل می‌شوند.اگر با آب تقوا، غبارها و فضاهای آلوده شست وشو داده بشود، جلوی آن مانعی که برای ادراک عقلی ایجاد شده است را میگیرد. آن ادراک عقل زمانی حاصل میشود که با غبار هوا و هوس و طمع و حرص، پرده ای روی آن را نپوشانده باشد.در دنیای عملکرد انسان، در بینش او تاثیر دارد. کسی که فرمانبر خدا باشد و از گناه دوری بکند، خدا به او بصیرت میدهد. تقوا و پاکی، عامل شناخت درست است و سبب مغفرت اخروی می‌شود.

امام‌جمعه رودهن در ادامه مطرح کرد: در دیداری که رئیس جمهور محترم و اعضای هیات دولت، به مناسبت هفته دولت، با رهبر حکیم و عالیقدرمان داشتند، ضمن تعریف و تمجیدی که مقام معظم رهبری از برخی اقدامات دولت مردان در برخی از حوزه‌ها، به ویژه حوزه‌های زیربنایی و سیاست خارجی داشته‌اند، توصیه‌هایی هم به دولت مردان فرمودند که نقشه راه دولتمردان و راه حل مسائل اقتصادی است.رهبر معظم انقلاب فرمودند که مشکلاتی که مردم در معیشت مواجه هستند، مانند غباری است که مانع دیدن دستاوردهای دولت است. لازم است که تورم دو رقمی، هر میزان که امکان دارد، کاهش پیدا بکند. ثبات بازار و ثبات نرخ ارز، به عنوان شاخص های مهم در همه‌ی تصمیمات دولت، مورد توجه کامل قرار بگیرد.

حسینی همچنین تصریح کرد: رهبر عزیز ما به دولت مردان فرمودند که مشکلات معیشتی و گرانی مسکن و اجاره‌بها، همانند غبار جلوی دیدن دستاوردهای دولت را می‌گیرد.یکی از اقدامات تحسین‌برانگیز دولت، تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی است که پس از ۲۰ سال وقفه، با دستان پرتوان متخصصان ایرانی، تکمیل شد و افتتاح گردید که بزرگ ترین و ایرانی ترین پروژه گازی محسوب میشود و نقطه عطفی مهم در تامین انرژی کشور محسوب می‌گردد. این دستاورد مهم، نشان دهنده‌ی شعار ما میتوانیم است.

خطیب نماز جمعه، در توضیحات بیشتر مطرح کرد: نماد توانمندی‌های فنی متخصصان ایرانی در تکمیل پروژه های پیچیده است. افتتاح این ابر پروژه، نشان می‌دهد که نگاه دولت‌ها و رویکرد آن‌ها، چقدر می‌تواند مهم باشد. یک دولتی برای سال ها، کشور را معطل آمد و رفت شرکت های خارجی می‌کند و دولتی دیگر اولویت را بر تکیه بر توان داخلی قرار میدهد و معجزه‌ مدیریت جهادی را برای همه نمایان می‌کند. این کار دولت مردان، مصداق این جمله رهبر حکیم انقلاب است که اسم رمز همه دولت‌های نظام اسلامی باید کسب رضای الهی و کار برای مردم باشد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در این مرز و بوم فراوان بوده‌اند افرادی که با تکیه بر رضای الهی، باعث‌سرکوب استعماگران شده اند و موجبات سربلندی این میهن را فراهم کرده اند. یکی از این نمونه‌ها، رئیسعلی دلواری بود که ۱۲ شهریور، روز شهادت این سردار بزرگ و مبارزه با استعمار انگلیس است. اگر رئیسعلی دلواری نبود، ایران تبدیل به مستعمره انگلیسی‌ها می‌شد. نقش ایشان در مبارزات ضداستعماری منطقه جنوب، یه نقش تاثیرگذار بوده است. ایشان با تبعیت از علمای دین، فرهنگ ولایتمداری را ترویج داد و نشان داد به همگان که نخستین حرکت علیه استعمارگران، تبعیت از ولایت دینی است.

امام جمعه رودهن اذعان کرد: حماسه باشکوه اربعین حسینی، در واقع اسم رمز بقا و دوام حماسه حسینی است. اربعین حسینی و پیاده روی آن، میعادگاه عاشقان حسینی است که زمینه ساز وحدت و انسجام امت اسلامی است.

خبرنگار: امیرحسین مشهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار