کارآفرینی دانشجویان نجف آبادی با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی نجف آباد

اصفهان (پانا) - دانشجویان نجف آبادی با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی سپاه ناحیه نجف آباد کارآفرینی کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
کارآفرینی دانشجویان نجف آبادی با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی نجف آباد

دانشجویان رشته کشاورزی در شهرستان نجف آباد استان اصفهان دست به پرورش گسترده قارچ زدند ، آنها مسیری پرپیچ و خم از کسب تجربه و کار را طی کردند و قدم در راه کارآفرینی گذاشتند.

به راستی که کار آفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و توانمندی های کشور دارد و یکی از بهترین پیامدهای اقتصادی آن اشتغال زایی در جامعه است که می‌تواند سبب رشد اقتصادی کشور و تسریع پیشرفت ها شود. همچنین باید توجه داشت که کارآفرینی آثار اجتماعی مناسبی را برای جامعه به ارمغان می آورد.

بسیج سازندگی سپاه ناحیه نجف آباد علاوه بر اشتغال زایی و کارآفرینی تاکنون نقش موثری در بهره‌گیری از توانمندی‌ها و نبوغ دانشجویان داشته است، به طوری که دانشجویان فراوانی با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال زایی کارآفرینی کردند و قدم در مسیر علاقه و توانمندی‌هایشان گذاشتند.

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۷۶ بهره بردار قارچ در استان و اشتغال زایی دانشجویان نجف آبادی گفت: کشت قارچ خوراکی در استان اصفهان به علت کم آب بر بودن ، مورد استقبال صاحبان واحد‌های تولیدی قرار گرفت و در ١٠ سال اخیر تعداد فعالان دو برابر شده است.

احمدرضا رییس زاده میزان مصرف آب برای تولید هر تن قارچ را ۱۷ مترمکعب بیان کرد و افزود: علاوه بر تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد، اشتغال زایی دو هزار نفری واحد‌های تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده از حداقل زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ خوراکی است.

لازم به ذکر است؛ استان اصفهان با تولید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ خوراکی جایگاه سوم تولید قارچ در کشور را به خود اختصاص داده است.

دانش آموز خبرنگار: مرضیه سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار