دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش مطرح کرد؛
ضرورت تعامل و گفتوگو درباره مسائل مختلف آموزشی و پرورشی
ملاک اول در آموزش و پرورش، نفع دانشآموز، حال و کیفیت اوست
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهمترین نیاز نظام تعلیم و تربیت را تعامل و گفتوگو دانست و گفت با تعامل و گفتوگو میتوان مسائل مختلف نظام آموزشی را به اشتراک و تبادل نظر گذاشته و راهکار مناسب برای آنها پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش؛ محمود امانی در نشست نقد و بررسی سن ورود داوطلبان به آموزش و پرورش کشور گفت: هر گاه راجع به معلمی صحبت میکنیم هر چند سخن ما درباره همکارانمان است اما همه توجه ما معطوف به این است کاری کنیم تا کسانی که تعلیم و تربیت بچههای کشور را بر عهده دارند از بالاترین سطح دانش و کیفیت لازم برخوردار باشند.
وی افزود: درباره مسائل آموزش و پرورش، نیازمند گفتوگو هستیم تا بتوانیم مسائل مختلف نظام آموزشی را به اشتراک و تبادل نظر گذاشته و راهکار مناسب برای آنها پیدا کنیم.
امانی اظهار داشت: در آموزش و پرورش هیچ کار کوچک و خُردی وجود ندارد. کوچکترین تصمیمهای ما در آموزش و پرورش هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت بسیار بزرگ است. آموزش و پرورش، محل تصمیمگیریهایی است که خُردترین آن از بزرگترین مسائل دستگاههای دیگر خیلی کلانتر است و این اهمیت و حساسیت کار ما را در آموزش و پرورش نشان میدهد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: ملاک اول ما در آموزش و پرورش، نفع دانشآموز و حال و کیفیت اوست. همه اولین خطکش و معیار خود را باید روی نفع دانشآموز از نظام تعلیم و تربیت بگذارند و اگر این را به عنوان مبنا بپذیریم، سایر امور مثل ایجاد اشتغال و... باید تحت تاثیر آن هدف اصلی قرار بگیرد نه فشار گروههایی که در این زمینه وجود دارند. کیفیت کار معلمی باید چگونه باشد؟ اینجا جای دادههای پژوهشی به شدت احساس میشود.
وی ابراز داشت: در این مورد از لحاظ کارشناسی به مطالعات دیگران اشاره کردیم ولی خودمان دادههای اطمینانآور به اندازه کافی در اختیار نداریم. هر کاری که انجام میدهیم باید دادهها و شواهد پژوهشی آن را در نظر بگیریم تا بتوانیم تصمیم درست، کارشناسی و مطمئنی در مورد آن موضوع بگیریم.
امانی تصریح کرد: کار کردن در آموزش و پرورش با جاهای دیگر متفاوت است چون کار در آموزش و پرورش، انسانسازی است و این کار حساس و بااهمیت، نیازمند یک سری استلزامات و شایستگیهای ویژهای است که باید افراد برای ورود به این عرصه داشته باشند.
وی اظهار داشت: کیفیت نیرویی که میخواهد وارد معلمی شود که چه توانمندی، کارآیی و اثربخشی دارد، خیلی مهم و اساسی است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین نیازهای نظام تعلیم و تربیت، گفتوگو درباره مسائل مختلف آموزشی و پرورشی است، گفت: باید پژوهشی به موضوعات نگاه کنیم تا حرفها و اقدامات ما مشتری پیدا کنند.
ارسال دیدگاه