روایت دانش‌‌آموزان شهرستان‌های تهران از اردوی مثبت هشتادیا

تهران (پانا) - دانش‌آموزان دختر شرکت‌کننده در اردو‌های مثبت هشتادیا واقع در کانون فرهنگی، تربیتی امام خمینی (ره) شهر‌ری، ضمن بیان نقاط مثبت و پیشنهادات خود، خواستار استمرار این اردوها شدند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
روایت دانش‌‌آموزان شهرستان‌های تهران از اردوی مثبت هشتادیا

به همت معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با همکاری سازمان دانش‌آموزی این استان، اردوهای مثبت هشتاد‌یا در قالب طرح شهید‌ نیری و به صورت سفرهای تربیتی یک روزه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ویژه کانون‌های فرهنگی و تربیتی در چهار قطب کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمانی رودهن، اردوگاه شهید منتظری شهریار، اردوگاه شهید مظفر پاکدشت و کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرری در حال برگزاری است.

دانش‌آموز خبرنگار پانا با دانش‌‌آموزان شرکت‌کننده در اردو‌های دختران مثبت دهه هشتادیا واقع در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) به گفتگو پرداخت و نظرات و پیشنهادات آنان را در خصوص این سفر تربیتی جویا شد.

نازنین‌زهرا بقائی، دانش‌‌آموز ۱۴ ساله از مدرسه ریحانة النبی شهرستان کهریزک در توصیف این اردو، در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «طبخ غذا توسط دانش‌آموزان بدون همکاری والدین و مسئولین، یک تجربه جدید و آموزنده بود. همچنین آب‌بازی در حوض خنک اردوگاه، در فصل تابستان بسیار جذاب بود. کلاس‌های معرفتی این اردو هم طرفداران زیادی داشت. اساتید بسیار عالی و پر انرژی بودند و در تمام فعالیت‌ها دانش‌‌آموزان را همراهی می‌کردند.»

گلاره مرادی، دانش‌آموز مدرسه میرزاخانی شهرستان کهریزک یکی دیگر از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوی مثبت هشتادیا گفت: «از نظر من نقطه مثبت این اردو، مکان برگزاری آن است که کاملاً بدرستی انتخاب شده است. همچنین این اردو تجارب بسیار خوب و مفیدی برای من و سایر دوستانم به همراه آورد.»

المیرا احمدی از مدرسه موسی‌بن‌جعفر شهرستان کهریزک نیز در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «بخش «خلاق‌شو» در این اردو برای من بسیار جذاب بود. از دیگر نکاتی که من را به این اردو جذب کرد، برپایی چادر و اسکان بود که این اردو را از دیگر اردو‌های مدرسه متمایز می‌ساخت. برخورد اساتید بسیار خوب و پرانرژی بود.»

مریم چزانی، مبلغ طرح امین مدرسه ریحانة النبی شهرستان کهریزک در تشریح این اردو اذعان کرد: «دانش‌‌آموزان رضایت خوبی از اردوهای مثبت هشتادیا داشتند. بخش معرفتی و ورزشی این اردو، ایده نو و مورد علاقه اکثریت دانش‌‌آموزان بود. فضای باز و طبیعت این اردو از دیگر نکات مثبت اردوگاه امام خمینی(ره) شهرری است. مسابقات ورزشی نیز پر‌انرژی، جذاب و ابتکاری بودند. اساتید هم باتجربه و مسلط بودند. به نظر من این اردوها باید هر سه ماه یک‌بار و در طول سال‌تحصیلی نیز اجرا شوند تا دانش‌‌آموزان بیشتری بتوانند بهره ببرند و فقط مختص تابستان نباشد.»

وی در ادامه نحوه برگزاری این اردوها بیان کرد: «شرکت در این اردو برای من تجربه جدیدی بود. دانش‌آموزان از ساعت ۸ و نیم وارد اردوگاه می‌شوند. در کلاس‌ معرفتی شرکت می‌کنند و در ادامه در باشگاه اردوگاه، مسابقات هیجانی ورزشی اجرا می‌شود. در پایان از مسئولین بابت برگزاری این اردو قدردانی می‌کنم.»

ستایش فعله‌گری دانش‌‌آموز مدرسه مهدیه شهر‌ری در ادامه توضیح داد: «بازی در کنار دوستان و پیدا کردن دوست جدید، وجود فضای سبز و باشگاه ورزشی در اردوگاه را از نقاط قوت این اردو می‌دانم. رسیدگی و خدمات اردوگاه خوب بود؛ این اردو باعث تخلیه انرژی دانش‌‌آموزان شد.»

دانش‌‌آموز، روژان عزیزی مدرسه مهدیه شهر‌ری نیز بازی‌ها و کلاس‌های جالب و سرگرم‌کننده را از نکات موردپسند خود در این اردو نام برد و در ادامه بیان کرد: «ما نماینده دانش‌‌آموزان هستیم و این آموزش‌ها و یادگیری ها را باید به مدارس و همکلاسی‌های خود انتقال دهیم.»

زهرا شقانی از شهرستان کهریزک در ادامه اردوی مثبت هشتادیا را اردویی پر محتوا خواند و ادامه داد: «این اردو‌ها مختص نوجوانان است و مورد پسند قشر دهه هشتادی واقع می‌شود. کلاس‌های معرفتی و تربیتی این اردو بسیار مورد نیاز و پر استقبال است. به نظر من شعار‌های سازمانی برای دانش‌آموزان پرهیجان و اعجاب‌انگیز بودند. به دانش‌آموزان دیگر پیشنهاد می‌کنم که در این اردوها شرکت کنند.»

زینب‌ تقوی، دانش‌آموز مدرسه مهدیه شهر‌ری اظهار کرد: «فضای شاد و آموزنده این اردوگاه، نظر من را جلب کرد. کلاس‌ها همه جوانب فکری، ورزشی و عملی را در برداشتند. مسئولین خوش‌برخورد بودند. حضور در این اردو برای من تجربه نو و جدیدی بود؛ انتقاد من نسبت به این اردو، گرمای هوا و همچنین خسته‌کننده بودن مراسم صبحگاه است که می‌توانست جذاب و پرنشاط‌تر برگزار شود.»

اسماء حمدی از مدرسه مهدیه شهر‌ری در پایان نظر خود را اینگونه بیان کرد:‌‌‌ «این اردو، برای من سفری خاطره‌انگیز و به یادماندنی بود. از نظر من یکی از برنامه‌های مهم این اردو، احترام به طبیعت بود. همچنین از بخش پخت غذا که به عهده دانش‌‌آموزان قرارداشت، بسیار لذت بردم.»

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار