مسئول قرآن، اقامه نماز و عترت آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

اجرای آزمون طرح ملی اتقان ویژه ۳۰۰ فرهنگی مقطع ابتدایی در ملارد

ملارد(پانا)- مسئول قرآن، اقامه نماز و عترت آموزش و پرورش ملارد از اجرای آزمون طرح ملی اتقان ویژه ۳۰۰ فرهنگی مقطع ابتدایی با هدف افزایش کیفیت فعالیت‌های قرآنی در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آزمون طرح ملی اتقان ویژه ۳۰۰ فرهنگی مقطع ابتدایی  در ملارد

حمید‌ رستمی‌، مسئول قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش‌ ملارد در گفت‌وگو‌با پانا اظهار کرد : این طرح با فعالیت هشت مربی در شانزده جلسه، در سه نقطه از شهرستان برگزار شد که این جلسات شامل روخوانی، روانخوانی، حفظ و صحت درست نماز بود.

وی افزود: هم‌اکنون، آزمون شفاهی طرح اتقان در حال برگزاری است و برای آسودگی و رفاه همکاران این آزمون در ساعات مختلف گرفته می‌شود. ناظرین طرح ملی‌ اتقان، در سه کلاس مجزا(قرائت، حفظ و صحت نماز) آزمون‌ها را برگزار می‌کنند. پس از گذر از سه‌ آزمون با موفقیت به زودی نتایج و‌ نمرات همکاران را اعلام خواهیم کرد .

رستمی شرح‌ داد: اگر در این آزمون‌ها همکاری نتواند حداقل نمره تعیین شده را از ناظرین آزمون کسب کند مجدد به همکاران یک فرصت دو‌هفته‌‌ای دیگر خواهیم داد تا بار دیگر هم بتوانند در آزمون شرکت کنند .برای اجرای این آزمون در سطح شهرستان تصمیم‌ گرفتیم که کیفیت برگزاری کلاس‌ها را بالا ببریم تا همکاران بتوانند در شروع سال‌ تحصیلی، بحث قرآنی را با توانمندی که کسب کرده‌اند، به صورت عالی در اختیار دانش‌آموزان‌ قرار بدهند تا دانش‌آموزان هم بتوانند در بحث قرائت، حفظ، روخوانی، روانخوانی و صحت قرائت نماز شایستگی‌های لازم را که جهت پیشبرد اهداف انقلاب است، را دریافت کنند .

همچنین در ادامه، سید مجتبی کریمی، مدیر دارالقرآن امام رضا آموزش و پرورش شهرستان ملارد به عنوان ناظر آزمون شفاهی حفظ گفت: این طرح یکی از طرح‌های مفید در بحث آموزش قرآن بوده که دانش‌آموزان در آینده بهره این طرح را خواهند برد، خوشبختانه همکاران از این طرح به خوبی استقبال کردند، که الان در مرحله آخر این طرح که در سه‌بخش هست قرار داریم، خوشنبختانه تقریبا ۷۰ الی ۸۰ درصد سطح آموخته‌های قرانی‌ همکاران ارتقاء پیدا کرده و به ندرت نواقصی هم مشاهده می‌شود که آن هم در ادامه رفع خواهد شد .

کریمی در پایان اضافه کرد: مشکل اکثر همکارانی که در این طرح شرکت کرده‌اند در بخش حفظ سوره‌هاست که متاسفانه ۵۰ الی ۶۰ درصد همکاران نتوانسته‌اند در این بخش توفیقی به دست آورند که ان‌شاءالله با تغییراتی که در شیوه‌های آموزشی اجرا خواهد شد می‌توانند در بحث حفظ هم موفق شوند.

در ادامه ویدیویی از نحوه اجرای این آزمون ارائه می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه ملکی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار