مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد:

رتبه دوم کشور در کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور سراسری در اصفهان

تمدن نوین اسلامی با ادبیات امیدآفرین به دست دانش‌آموزان محقق می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت اصفهان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری امسال دوم کشور شد و ۴ رتبه‌ تک‌رقمی در سال جاری و تعداد قابل‌توجهی از رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی از استان اصفهان بودند.

کد مطلب: ۱۳۹۹۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه دوم کشور در کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور سراسری در اصفهان

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شمال شهر اصفهان، اظهار کرد: استکبار جهانی تصمیم داشت نظام سلطه را بر جهان حاکم کند؛ سلطه‌گران جهان را با رویکردهای سوسیالیسم و امپریالیسم تقسیم کردند که وجه مشترک آنها سکولاریسم یا به تعبیری غیرخدایی عمل‌کردن است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و نظم استکبار را برهم زد و حکومت صالحان را مژده داد و از همین جهت بلوک‌های شرق و غرب با یکدیگر علیه نظام جمهوری اسلامی متحد شدند.

ابراهیمی بیان کرد: دشمن از ابتدا به طرق مختلف اختلافات و درگیری‌های قومی و مذهبی و در نهایت در دهه اول جنگ نظامی را برنامه‌ریزی کرد و پس از پیروزی ملت ایران در دهه اول، در دهه‌های بعدی مدل‌های دیگر جنگ نظیر جنگ فرهنگی را در دستور کار قرار داد و پس از عدم موفقیت، جنگ‌های اقتصادی و دیپلماسی را در پیش گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی جنگ در دهه پنجم انقلاب اسلامی ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری نگاشته شده و برای ۴۰ساله دوم نقش راه تعیین کردند که مورد توجه دشمنان قرار گرفت، به‌نحوی‌که دانشگاه‌ها و مراجع علمی متمرکز شدند تا دریابند در گام دوم قرار است چه اتفاقی صورت پذیرد، بنابراین دشمن طرح دیگری با نام جنگ ترکیبی ترسیم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرانی دانش‌آموزان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ در تحقق تمدن نوین اسلامی، اضافه کرد: دشمن در جنگ ترکیبی از همه توان خود بهره برد و مدل جنگ ترکیبی را طراحی کرد؛ پیش‌زمینه جنگ ترکیبی، جنگ ادراکی است و در جنگ ادراکی مهم‌ترین هدف نوجوان و جوان است، چرا که دانش‌آموزان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ پیشرانان تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

ابراهیمی افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های مختلف خارجی و به‌صورت ترکیبی بر روی نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کرده و در نظر داشت تا دانش‌آموز تربیت خود را از فضای مجازی بگیرد؛ سال گذشته سال ویژه‌ای بود و دشمن برای نیل به اهداف خودش به میان دانش‌آموزان و دانشجویان آمده بود که شکست دیگری را هم در این زمینه متحمل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: در سال‌های گذشته و با رویکردهای متفاوت با سند تحول بنیادین تربیت جایگاهی نداشت و معلم به یک آموزش‌دهنده صرف تقلیل داده شده بود که با تدبیر دولت سیزدهم در دانشگاه فرهنگیان و در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار و در سال جاری بیش از ۳۰ هزار پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: گزینش معلم به‌ عنوان کسانی که امانت دارد بزرگ‌ترین دارایی و ثروت مردم هستند نیز در سال‌های گذشته جدی گرفته نمی‌شد و به نحوی گزینش به پذیرش تبدیل شده بود و معیارهای دینی ملاک و معیار انتخاب نبودند که اتفاقات ویژه‌ای در این صورت انجام شد چرا که معلم با فکر، اندیشه و نگرش کار می‌کند.

ابراهیمی یادآور شد: در سال گذشته و به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) تفاهم‌نامه ۳۲ هنرستان جوار صنعت برای علم و مهارت در کنار یکدیگر و به دست صاحبان صنایع دولتی و خصوصی منعقد شد تا آموزش و پرورش سهم خود را در کاهش بیکاری جوانان ایفا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به افزایش سهم استان اصفهان در المپیادهای علمی، گفت: اصفهان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی آزمون سراسری امسال دوم کشور شد و ۴ رتبه‌های تک‌رقمی در سال جاری و تعداد قابل‌توجهی از رتبه‌های دورقمی و سه‌رقمی از استان اصفهان بوده‌اند.

وی تأکید کرد: افزایش ۱۰ پله‌ای رتبه سرانه ورزشی دانش‌آموزان و قرارگیری استان اصفهان از جایگاه دوازدهم به دوم در کشور آن هم در کمتر از یک سال صورت پذیرفت.

ابراهیمی عنوان کرد: در سال گذشته در بازه زمانی کمتر از یک سال ۴۲ هزار دانش‌آموز استان را با صنایع پیشرفته جمهوری اسلامی واقعی آشنا کردیم که با جمهوری اسلامی معرفی شده در ماهواره‌ها و رسانه‌های بیگانه به‌عنوان کشور عقب‌مانده و لازم و توجه بسیار متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: یکی از مقاصد اصلی گردشگری پزشکی، جمهوری اسلامی است و این در حالی است که تا پیش از انقلاب در کشور عموماً پزشکان هندی و پاکستانی بودند و باید پیشرفت‌های جمهوری اسلامی به دانش‌آموز و دانشجو معرفی بشود.

ابراهیمی تصریح کرد: کارهای بسیار زیادی در کشور صورت‌گرفته است و قبل و بعد از انقلاب قابل‌ قیاس نیست و با امید به آینده و تاسی از فرامین امام راحل و توجهات رهنمودهای نایب امام‌ زمان باید پیشرفت تمدن نوین اسلامی را به دست دانش‌آموزان و دانشجویان محقق کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: پایگاه اصلی انقلاب، نمازجمعه و مساجد بوده است، دانش‌آموزان و نوجوانان و جوانان تلاش کنند در مساجد و در مصلاهای نمازجمعه حاضر شوند با مفاهیم خطبه‌های عام و کنشگری در عرصه‌های اجتماعی آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار