آقای خاص وزنه‌برداری ایران از آرمان فتح قلل جهانی‌ و المپیک می‌گوید؛

کوروش باقری: آموزش‌و‌پرورش‌‌ بستر تضمین آینده ورزش کشور است

اعتقاد راسخ دارم با تعاملات بیشتر وزارت ورزش ‌و آموزش و پرورش شاهد تقویت پایه ورزش کشور خواهیم بود/ قول کسب مدال و سهیمه المپیک در ریاض سخت است

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران گفت‌ آموزش و پروش بستر تضمین آینده ورزش کشور به ویژه تیم‌های ملی در مسیر قهرمانی و معدن کشف استعدهای درخشان است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
کوروش باقری: آموزش‌و‌پرورش‌‌ بستر تضمین آینده ورزش کشور است

کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران، دارنده مدال طلای مسابقات ۲۰۰۱ قهرمانی وزنه‌برداری جهان و رکورد‌دار حرکت یک‌ضرب المپیک است. آقای خاص وزنه‌برداری ایران و ورزش کشور در المپیک ۲۰۱۲ لندن، هدایت تیم ملی وزنه‌بردار‌ی ایران را برعهده داشت. حاصل زحمت کوروش باقری در این رقابت‌ها کسب پنج مدال طلا و برنز (۲ مدال طلا، ۳ نقره‌) بود. وی پنج سال سرمربیگری تیم ملی را در کارنامه دارد؛ آخرین قله افتخاری که آقای خاص وزنه‌برداری ایران فتح کرده است، مقام سوم تیمی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ لهستان بوده است.

کوروش باقری به تازگی توانسته است با دختران نوجوان و جوان وزنه‌برداری ‌ایران، در تالار افتخارات ورزش ایران، تابلوی تاریخ‌ساز شگفتی‌آفرینی وزنه‌برداران زن ایرانی را در نبرد با فوللاد سرد نصب کند.

تیم ملی وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۳ بر سکوی سومی این پیکار‌ها ایستادند، به بهانه تاریخ‌ساز‌ی در وزنه‌برداری ایران و صید اولین طلای تاریخ وزنه‌برداری ایران در بخش بانوان با آقای خاص وزنه‌برداری ایران به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - مایلیم در آغاز گفت‌وگو ضمن عرض خداقوت و خسته ‌نباشید خدمت شما و ملی‌پوشان تیم وز‌نه‌برداری زنان ایران؛ بفرمایید نخست این تاریخ‌سازی را چطور می‌بینید؟

باقری : وزنه‌برداران دختر ایران برای اولین بار بود که گام در میدان مهم مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۲۳ می‌گذاشتند؛ با بهترین نفرات در این پیکارها شرکت کردیم. فاطمه کشاورز با کسب مدال طلا؛ نام خود را در تاریخ وزنه‌برداری ایران به عنوان بانوی تاریخ‌ساز ثبت کرد و سایر ملی‌پوشان هم خوش درخشیدند و در این افتخارآفرینی سهم دارند.

وزنه‌برداران دختر ایرانی در مراحل مختلف اردوی تیم ملی رکوردگیری‌های خوبی را به ثبت رساندند و برای این افتخارآفرینی شایستگی لازم را داشتند. آسیا قطعاً از وزنه‌برداران دختر ایرانی بیشتر خواهد شنید.

ریاض؛ میزبان مسابقات قهرمانی جهان‌

پانا: - با توجه به اینکه وزنه‌برداران زن ایران در فاصله 10 کیلومتری اردوگاه مسابقات جهانی در عربستان خیمه خواهند زد، شرایط حاکم بر اردوی تیم ملی چطور است و ملی‌پوشان در چه وضعیتی به لحاظ آمادگی قرار دارند؟ پیش‌بینی شما از رنگ مدال‌ها در رقابت‌های جهانی چیست و برای صید سهیمه المپیک آن هم برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران در بخش بانوان چه برنامه‌ای دارید؟

باقری : مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی عربستان را پیش‌رو داریم و برای اعزام تیمی قدرت‌مند به این پیکارها ۶ وزنه‌بردار ‌اعزام خواهند شد. ریحانه کریمی در دسته ۵۹ گیلوگرم، فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم، الهه رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم، الهام حسینی و پریسا نورعلی در دسته ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ حسن ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم برای نبرد با فولاد سرد در این رقابت‌ها به روی تخته خواهند رفت.

فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی بعد از درخشش‌ در آوردگاه آسیا مستقیم به تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان کشور پیوستند. شرایط مطلوبی در اردوی تیم ملی حاکم است و فدراسیون امکانات خوبی را در اختیار وزنه‌برداران زن کشور قرار داده است.

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان به میزبانی عربستان، مرحله اصلی گزینشی المپیک 2024 پاریس هم هست. به همین خاطر قطعاً سطح مسابقات بسیار بالا خواهد بود و تمام تیم‌های حاضر، سهمیه المپیک را هدف‌گیری خواهند کرد، ما هم با وجود اینکه تعدادی از ملی‌پوشان تجربه چنین میدان سختی را ندارند، دنبال کسب سهمیه و قرار گرفتن بر روی سکو در این پیکار‌ها هستیم و بانوان ما توانایی ثبت افتخار دیگری در تاریخ وزنه‌برداری کشور را دارند.

قطعاً پیش‌بینی کسب مدال و سهمیه ورود به المپیک آینده درست نیست و کار سختی است، ولی ما هم با این هدف عازم ریاض خواهیم شد. مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از تاریخ ۱۳ تا ۲۶ شهریور به میزبانی ریاض عربستان برگزار خواهد شد.

مدال‌های جهانی و المپیک برای زنان ایران دور از دسترس نیست

پانا - آینده تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران را در عرصه‌های بین‌المللی چطور می‌بینید؟

باقری : وزنه‌برداران زن ایرانی در میادین گذشته نشان دادند که مسیر پیشرفت را با سرعت بالایی می‌پیمایند و تصاحب مدال‌های رنگارنگ المپیک و جهانی برای وزنه‌برداران شایسته زن ایرانی دور از دسترس نیست.

تعاملات وزارت ورزش با آموزش و پرورش بستر تقویت پایه ورزش کشور

پانا - سیستم آموزشی کشور اندوخته غنی از آینده‌سازان ورزش کشور را در اختیار دارند؛ چه نگاهی به این پشتوانه قوی دارید؟، وزارت ورزش و جوانان و به‌ویژه فدراسیون وزنه‌برداری چه رویکردی برای استفاده از این اندوخته ارزشمند باید داشته باشند؟

باقری : آموزش و پرورش بستر تضمین آینده ورزش کشور به‌ویژه تیم‌های ملی در مسیر قهرمانی و معدن کشف استعدهای درخشان است. اعتقاد راسخ دارم با تعاملات بیشتر وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شاهد تقویت پایه ورزش کشور در رشته‌های مختلف به‌ویژه در مسیر قهرمانی خواهیم بود.

امیدواریم بتوانیم در مسابقات جهانی برای کشور و ملت ایران افتخار بیافرینیم

پانا - کلام آخر؟

باقری: امیدواریم بتوانیم در مسابقات جهانی برای کشور و ملت ایران افتخار بیافرینیم و همچنین برای کاروان ورزش جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آسیایی آرزوی موفقیت دارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار