معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش رودان:

رعایت اصول بهداشتی مقدم بر درمان است

خبرگزاری پانا: اولین گردهمایی مراقبین سلامت مدارس شهرستان رودان به منظور تبیین و برنامه ریزی یک ساله در راستای اهداف سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مراقبین سلامت مدارس شهرستان در این نشست به ارائه گزارش یک سال گذشته در خصوص فعالیتها و برنامه های مشاوره ای و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شده در مدارس پرداخته و لزوم اهتمام جدی به مسائل روحی روانی و تاثیرگذاری آن بر روند آموزش دانش آموزان را متذکر شدند.

عبدالله عبدی بحرینی معاون پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش رودان در این نشست با مقدم خواندن بهداشت بر درمان و تاکید بر اهمیت رعایت اصول بهداشتی در زندگی فردی و اجتماعی و برنامه ریزی مدارس در راستای اجرای مطلوب برنامه های آموزشی به منظور رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه از مراقبین سلامت خواست تا در نهایت دقت و حساسیت نسبت به مسائل بهداشتی و مشاوره تحصیلی و خانوادگی دانش آموزان اقدام کنند.

وی با تقدیر از زحمات مربیان بهداشت مدارس در سال تحصیلی 92-91در به ثمر نشاندن برنامه های اجرایی در مدارس با ضرورت بازسازی و برنامه محوری تمامی فعالیت های مراقبین سلامت بر لزوم استفاده از پتانسیل و استعداد دانش آموزان در پیشبرد اهداف سلامت و فرهنگ سازی مثمر ثمر در مدارس با انتخاب رابطین سلامت و انتقال معانی و مفاهیم به خانواده ها تاکید کرد.

عبدالحسین حسین زاده کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مدیریت آموزش و پرورش رودان نیز در این نشست با یادآوری رسالت مراقبین سلامت در بهبود وضعیت فردی و اجتماعی مدارس و گسترش فرهنگ بهداشت فردی و عمومی در راستای سلامت اجتماع از مربیان خواست تا نسبت پیگیری و رفع نواقص احتمالی که در مدارس که سلامت دانش آموزان را تهدید می کند اقدام کنند.

حسن زاده در ادامه گفت: به ازای هر 750نفر دانش آموز یک مراقب سلامت در مدارس مشغول بکار است که امیدواریم با افزایش تعداد مراقبین سلامت و همکاری مدیران و معاونین مدارس، شاهد پیشرفت و ترقی در مشاوره و پیشگیری از بیماریها و آسیبهای اجتماعی در مدارس باشیم.

در ادامه این نشست مراقبین سلامت به بیان نکته نظرات خود پیرامون برنامه های سلامت دانش آموزان در طول سال تحصیلی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار