رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

امسال در ارزیابی عملکرد هیچ دستگاهی موفق به کسب نمره عالی نشد

۲ هزار و ۹ دستگاه دولتی در طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها مورد سنجش قرار گرفته‌اند

تهران (پانا) - رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد ۲ هزار و ۹ دستگاه دولتی در طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها مورد سنجش قرار گرفته‌اند اما امسال هیچ دستگاهی موفق به کسب نمره عالی نشده است.

کد مطلب: ۱۳۹۷۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امسال در ارزیابی عملکرد هیچ دستگاهی موفق به کسب نمره عالی نشد

میثم لطیفی در نشستی خبری با اشاره به برنامه برگزاری جشنواره شهید رجایی در ۴ شهریور سال جاری، اظهار کرد: این جشنواره ۴ شهریور در سالن اجلاس سران با حضور مقامات لشگری و کشوری برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که از سال ۷۶ در کشور در حال برگزاری است و تاکنون در سه نسل اجرا شده است.
وی افزود: اهداف و وظایف دستگاه‌های اجرایی و سند انتزاعی که رئیس جمهوری با وزرا شرط کرده‌اند که در ارزیابی روی نتایج متمرکز شوند نه فرآیندها از جمله موضوعاتی است که ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس آن انجام خواهد شد.
لطیفی تصریح کرد: ۵ محور، ۱۳ شاخص و هدف کلان و ۱۰۱ سنجه برای همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مشخص شده که بر اساس آن ۲۵ دستگاه اصلی شامل وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی، ۱۰۹ سازمان و ۱۸۷۲ دستگاه در استان‌ها زیرمجموعه قوه مجریه و ۳ دستگاه زیرمجموعه قوه قضاییه شامل سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و سازمان ثبت در ارزیابی امسال مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
لطیفی عنوان کرد: امسال ۲۰۰۹ دستگاه و واحد سازمانی در سراسر کشور در سطح ملی و استانی ارزیابی می‌شوند که مجموع این امتیازات برای ارتقای بهره‌وری و عدالت کمک‌کننده خواهد بود.
وی عنوان کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاهها دو شاخص عمومی و اختصاصی وجود دارد و دستگاه‌ها در ۴ سطح طبقه‌بندی می‌شوند.برخی دستگاههایی هستند که از ۲ هزار امتیاز بیش از ۱۸۰۰ امتیاز کسب کرده‌اند و برخی دستگاه‌ها نیز بین ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ امتیاز کسب می‌کنند و دستگاههای ضعیف نیز زیر ۱۲۰۰ امتیاز خواهند داشت.
وی تاکید کرد: در جشنواره امسال دستگاهی که نمره عالی کسب کرده باشد، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال یک دانشگاه برتر و یک دستگاه برتر در حوزه اشتغال معرفی می‌شود و جایزه خواهد گرفت.

لطیفی با بیان اینکه در جشنواره امسال سه دستگاه از قوه قضاییه ارزیابی می‌شوند، افزود: بر اساس ماده ۸۱ قانون خدمات کشوری، دستگاه اجرایی مکلفند در این جشنواره ارزیابی شوند و قوه قضاییه هم جزو دستگاه اجرایی است که باید عملکرد آن در جشنواره ارزیابی شود.

معاون رییس جمهوری گفت: امسال ارزیابی میان دوره داشتیم که برای رییس جمهور و دستگاه‌ها ارسال شد و حرکت به سمت هوشمندسازی، سامان‌دهی و ادغام سازمان‌ها نتیجه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها است. اگر دستگاهی رتبه خوب و متوسط داشته باشد به کارکنان آنها ضریب فوق العاده کاری پرداخت می‌شود.

وی افزود: بانک، نیروی انتظامی و سازمان تامین اجتماعی جزو دستگاه‌هایی هستند که بیشترین ارتباط را با مردم جامعه دارند و عملکرد آنها باید ارزیابی شود، اما نیروی انتظامی جزو دستگاه‌های ارزیابی شونده در سطح ملی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار