دبیر جشنواره «فرزند من»

رویداد «فرزند من » توجه ویژه‌ای به محتوای سالم و ایرانی دارد

ارتباط خانه خلاق و نو آوری با سازمان دانش آموزی فراتر از یک رویداد فرهنگی است

تهران‌(پانا) - دبیر جشنواره «فرزند من»می‌گوید هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری توجه ویژه به محتوای سالم و ایرانی است که با شناسایی بیش از ۴ هزار تولیدکننده کالاهای فرهنگی کودک و نوجوانبرگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۷۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رویداد «فرزند من »  توجه ویژه‌ای به محتوای سالم و ایرانی دارد

ظهر امروز نشست خبری نخستین جشنواره فرزند من (با محوریت نوشت‌افزار ایرانی،اسباب بازی و ... کالاهای فرهنگی مختص کودکان و نوجوانان با حضور مهدی یوسف‌وندی،مدیر مسئول خانه نوآوری تم و دبیر جشنواره «فرزند من»برگزار شد.

در بخشی از این نشست مهدی یوسف‌وندی به زمان برگزاری چشنواره »فرزند من» اشاره کردو گفت: این رویداد فرهنگی و هنری از تاریخ سی‌ویکم مردادماه تا دهم شهریور در نمایشگاه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود .

وی اضافه کرد: «این جشنواره فرهنگی حوزه کودک‌ونوجوان، جدیدترین اثر خانه خلاق و نوآوری تم است، و یکی از اهداف ما عرضه محصولات باکیفیت کاملا ایرانی با قیمت و نرخ مناسب به خانواده‌ها است و نخستین هدفش این است که تمام محصولات ایرانی را کنار همدیگر جمع کند و به نمایش بگذارد»

دبیر جشنواره «فرزند من» افزود: «بیش از یک میلیون کالای ایرانی در ۱۴دسته کالایی و خدماتی در این نمایشگاه عرضه میشود و هدف ما که یکی از آرزوهای دیرینه ما نیز بوده، جمع کردن تمام اکوسیستم‌ محصولات ایرانی زیر یک سقف است تا بتوان با تئامل و همدلی خدماتی ارزشمند به مخاطبین ارائه کرد.»

یوسف‌وندی با بیان اینکه، جمع کردن این حجم از کالا در حوزه کودک‌ونوجوان تنها هدف ما نبوده بیان کرد: «نهایت تلاش خود را کرده ایم تا خانواده‌ها بتوانند به صورت عرضه مستقیم و با هزینه بصرفه کالاهارا تهیه کنند، همچنین برخی کالاها با ۵۰درصد تخفیف و بسیاری از کالاها با ۲۰درصد زیر قیمت عرضه می‌شوند.»

«مدیرمسئول خانه خلاق و نوآوری تم از تنوع بالای مصحولات موجود در جشنواره گفت و به وجود اقلامی نظیر، نوشت افزار، اسباب بازی، جامدادی و کتاب، پوشاک، کالاهای بهداشتی، کالاهای ورزشی، صنایع دستی و کالای اتاق کودک در این جشنواره اشاره کرد، همچنین تولیدکنندگان این کالاها جهت به کف رساندن قیمت‌ها، نهایت همکاری های لازم را کرده اند تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی و در آرامش اقتصادی سبد خرید کودک خود را پر کنند.»

مهدی یوسف‌وندی در ادامه از شناسایی۴۰۰۰هزار تولیدکننده محصولات حوزه کودک‌و‌نوجوان خبرداد و گفت: «کیفیت و استاندارد بالا از مهم‌ترین ویزگی‌های انتخاب محصولات در این جشنواره است، در جشنواره «فرزند من» محصولات کاملا ایرانی و با کیفیت عرضه میشوند، همچنین درحالی که تامیین کالای باکیفیت برای کودک‌ونوجوان سخت شده‌است، رسالت فرهنگی و اجتماعی ما در این چشنواره آسان کردن این مسئله برای خانواده‌ها و فرزندان ‌آن‌ها است.»

وی افزود: «یکی از اتفاقات خوبی که در این جشنواره انجام میشود، نگاه ویژه به کودکان کم‌برخوردار و ضعیف است، در این جشنواره این امکان فراهم شده است که موسسه‌های خیری‌ای که به حوزه کودک‌ونوجوان خدمات میدهند، بتوانند با هزینه‌های بسیار پایین و بصرفه محصولات را برای کودکان کم برخوردار تهیه کنند.»

یوسف‌وندی بیان کرد: «ما در این جشنواره با تشکیل یک کارگروه، به بررسی تمام مسائل موجود در حوزه‌های مختلف بدون در نظرداشتن حوزه خاصی از قبل پرداختیم و باتوجه به اطلاعات به دست‌آمده، شاخص‌هارا جهت فعالیت‌های مشخص شده ارزیابی و انتخاب کردیم، همچنین ما تنها برای یک کودک یا یک خانواده که ساکن شهر تهران است محتواسازی نکرده‌ایم بلکه تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم محتوایی مناسب همه‌ی خانواده‌ها چه در تهران و چه دورافتاده‌ترین مناطق کشور آماده کنیم و ارائه دهیم.

مدیر مسئول خانه نوآوری تم و دبیر جشنواره «فرزند من» در پایان و در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در این باره که آیا شعار نخستین جشنواره «فرزند من» چیست و بر اساس چه معیاری انتخاب شده‌است، خاطرنشان کرد: «با توجه به این که جشنواره «فرزند من» برای نخستین بار و اولین سال است که برگزار میشود، پس از هم‌اندیشی با همکاران و صاحب‌نظران تصمیم بر این شد که در سال نخست جشنواره شعاری نداشته باشد، تا بتوانیم با نتیجه‌گیری از خروجی این جشنواره و بررسی دستاوردها، برای سال‌های آتی شعاری مناسب انتخاب کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار