مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

امنیت و سلامت دانش‌آموزان اولویت مدارس است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت امنیت و سلامت دانش‌آموزان اولویت مدارس است. در همین زمینه باید خودمراقبتی از دانش‌آموزان به آنها آموزش داده شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
امنیت و سلامت دانش‌آموزان اولویت مدارس است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در جمع مدیران مدارس ناحیه یک کرمان با بیان اینکه پروژه مهر طرحی ملی برای بازگشایی مطلوب مدارس است، بر نصب بنر منشور عفاف و حجاب در همه مدارس استان تأکید کرد و گفت: حجاب و عفاف باید به‌صورت یک قانون لازم‌الاجرا باشد و در جامعه، دستگاه‌های اجرایی و در همه مدارس رعایت شود.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود افراد متفرقه به مدارس بیان کرد: مدرسه یک محیط آموزشی و تربیتی است و افراد متفرقه حق ورود بدون مجوز به آن را ندارند، مدیران مدارس باید در این خصوص کاملاً جدی عمل کنند و بدون هماهنگی با اداره متبوع از ورود افراد متفرقه به مدرسه ممانعت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: امنیت و سلامت دانش‌آموزان اولویت مدارس است. برای مراقبت از دانش آموزان باید آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهیم، تا نحوۀ حفاظت از خود در جامعه را بیاموزند.

رضایی با بیان اینکه نه تنها دانش‌آموزان بلکه والدین نیز ملزم به رعایت حجاب در مدارس و جامعه هستند، افزود: از همه دانش‌آموزان باید زمان ثبت نام تعهد گرفته شود و یکی از مؤلفه‌های اصلی ارزشیابی ادارات و مدیریت‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هم باید ترویج عفاف و حجاب باشد.

مدیران مدارس مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس مهم‌ترین رکن آموزش و پرورش هستند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌های جدیدی در دستور کار خود قرار داده‌اند و انتظار داریم مربیان، معلمان و مدیران در این راه جزو پیشگامان و طلایه‌داران باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر رعایت‌ مقررات حفاظتی و امنیتی توسط مدیران مدارس، عنوان کرد: ارتقای امنیت عمومی مدارس از اهمیت بسیار زیادی برای ما برخوردار است.

رضایی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ گفت: دشمن دست از دشمنی برنمی دارد، به موضوع امنیت مدارس توجه ویژه داشته باشید، اگر مورد مشکوکی مشاهده شد حتما باید فورا گزارش شود.

وی اظهار کرد: بر همه جنبه های مدارس احاطه و اطلاعات مدرسه را در ذهن خود داشته باشید، اگر می خواهیم زندان خالی از زندانی باشد، اگر می خواهیم جامعه سالم و بدون دغدغه باشد، باید آموزش و پرورش را دریابیم و اساس کار در مدرسه، بر عهده مدیر است. تا مدیر نخواهد هیچ تحولی صورت نمی گیرد.

رضایی با بیان اینکه جایگاه معلم در هر جامعه کلیدی است، گفت: مدیران مدارس سرداران بی نظیر تعلیم و تربیت هستند. آسیب های اجتماعی با همت مدیران و عوامل اجرایی و معلمان کمتر می شود، اما آموزش و پرورش هیچ حمایتی از خانواده‌هایی که قوانین و مقررات را رعایت نکنند نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معلمان الگوی موثر و توانمندی در آگاهی بخشی به دانش آموزان هستند باید با جدیت از ظرفیت آنان در مسیر استمرار انجام فعالیت‌های فرهنگی در مدارس استان و آگاهی بخشی به دختران دانش آموز استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار