مریم مبینی*

پدرخوانده‌ها در لباس دزدان دریایی

یکی از ژانرهای پرطرفدار برنامه سازی در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی «رئالیتی شو» است که در ایران نیز اغلب برنامه‌هایی که در این گونه ساخته و پخش شده‌اند با استقبال روبه رو شده اند.یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های این روزها پدرخوانده است، در تعریف «پدرخوانده» آمده است. حرفه‌‌ای‌ها پدرخوانده بازی می‌کنند. پدرخوانده یک بازی طولانی و پر از تعلیق، با سناریویی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی از بازی مافیا است که یازده بازیکن در آن حضور دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پدرخوانده‌ها در لباس دزدان دریایی

در حال حاضر چند پلتفرم مشغول پخش رئالیتی شوهایی به کارگردانی سعید ابوطالب هستند که از بین آنها «پدرخوانده 2» با گردانندگی کامبیز دیرباز در پلتفرم فیلم نت توانسته مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و ردپای این استقبال را می توان در گفتگوهای شبکه های مجازی پیدا کرد. در تعریف «پدرخوانده» آمده است: حرفه‌‌ای‌ها پدرخوانده بازی می‌کنند. پدرخوانده یک بازی طولانی و پر از تعلیق، با سناریویی جذاب و غیرقابل پیش‌بینی از بازی مافیا است که یازده بازیکن در آن حضور دارند.

فصل دوم «پدرخوانده» در عین حال که تغییراتی در سناریوی بازی دارد همچنین با طراحی صحنه و لباس متفاوت از آنچه قبلا در نمونه های رئالیتی شو در ایران دیده ایم فضایی متفاوت را رقم زده است که این شاخصه ها می تواند برای مخاطب جذابیت داشته باشد و او را برای دنبال کردن چنین رقابتی بین بازیکنان ترغیب کند.

گرچه در این برنامه سعی شده از چهره های متفاوتی نسبت به آنهایی که غالبا در چنین برنامه هایی حضور می‌یابند، استفاده شود ولی همچنان چهره‌های پرطرفدار فصل قبلی «پدرخوانده» در آن حضور دارند که البته متبحر شدن آنها در اجرای چنین بازی هایی می تواند یکی از دلایل تکرار آنها باشد. البته نمی توان منکر این شد که رفتن این افراد به رئالیتی شوهای مختلف به مرور باعث تکراری شدن و افت کیفیت بازی آنها خواهد شد و آنها باید کم کم تصمیم بگیرند از بین پیشنهادهایی که دارند دست به انتخاب بزنند و به قول معروف قدرت «نه» گفتن داشته باشند.

ایده اجرای بازی «پدرخوانده 2» در کشتی دزدان دریایی و ساخت دکوری مناسب این فضا و پوشاندن لباس دزدان دریایی به بازیکنان یکی از نکاتی است که باعث نجات این رئالیتی شو در رقابت با رقبایش می شود؛ رقبایی که پرتعداد و همزمان با همدیگر در حال پخش هستند.
درباره «پدرخوانده 2» یک نکته دیگر هم که باید بدان اشاره کرد این است که در این فصل جای حسام محمودی خالیست. محمودی که در فصل اول «پدرخوانده» حضور داشت ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۳۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. به همین منظور در قسمت اول برنامه ادای دینی به حسام محمودی انجام گرفت.

مجید واشقانی، معین زندی، الیکا عبدالرزاقی، غلامرضا نیکخواه، هدیه بازوند، پیام احمدی‌نیا، ساغر قناعت، نیما شاهرخ‌شاهی، پدرام کریمی، آرمین رحیمیان و امین میری گروه اول شرکت ‌کنندگان «پدرخوانده۲» به گردانندگی کامبیز دیرباز هستند که پنجشنبه‌ها ۸ صبح از فیلم‌نت پخش می‌شود.

فصل اول «پدرخوانده» از ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ در ۱۶ قسمت به صورت اختصاصی در «فیلم‌نت» منتشر و موفق شد رکوردهای مختلفی در زمینه جذب مخاطب و میزان تماشا و رضایت از هر قسمت را بشکند.

کامبیز دیرباز گرداننده این رئالیتی شو بود و چهره‌های بسیاری در آن به رقابت با یکدیگر پرداختند که از بین آنها بازی چهره‌هایی چون امیرعلی نبویان، مجید واشقانی، بهاره افشاری و... مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار