معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان:

توجه ویژه به برپایی نماز جماعت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 5

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ گفت از اول مهرماه در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 5 به برپایی نماز جماعت توجه ویژه ای می شود.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به برپایی نماز جماعت در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 5

مسعود مهدوی کیا معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ در گفت وگو با پانا گفت: « سال گذشته فعالیت های خیلی خوبی شکل گرفت. از جمله مسابقات قرآن و معارف که با کیفیت و کمیت خوبی برگزار شد ، همچنین مسابقات فرهنگی و هنری امسال رونق خیلی خوبی داشت و ما در حوزه آسیب های اجتماعی که متأسفانه بعد از دوران کرونا دانش آموزان گرفتار این آسیب ها هستند، برنامه های خوبی انجام گرفت که یکی از این برنامه ها ، برنامه ای بود که ما با آستان قدس رضوی در بحث پیشگیری وارد شدیم و انشاالله در سال آینده هم ادامه دارد.»

وی در ادامه اذعان کرد:«ناحیه ۵ آموزش و پرورش در اصفهان یکی از بزرگترین نواحی در کشور است با ٩٣ هزار دانش آموز و همچنین وسعت سرزمینی بالایی دارد. متأسفانه ما چندین چالش در حوزه پرورشی در این دو سه سال اخیر داشتیم که شاید در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ این چالش ها پررنگ‌تر هم شود. از جمله چالش هایی که ما در آموزش و پرورش ناحیه ۵ داریم بحث کمبود نیروی پرورشی است که تقریبا ۵۰ درصد مدارس ما هیچ مربی و یا معاون پرورشی ندارد. همچنین کمبود نیرو در حوزه مشاور که در دوران کرونا دانش آموزان ما بدون هیچ سلاح و سپری وارد این فضا شده و دچار آسیب های بسیار زیادی شدند که نیازمند این است بتوانیم در مدرسه مشاوران خوبی داشته باشیم تا بتوانند برای دانش آموزان وقت صرف کنند و آسیب ها آرام آرام کاهش یابد.»

مهدوی کیا افزود: «یکی دیگر از چالش ها برگزاری نماز جماعت است، نماز جماعت بعنوان یک فریضه باید اصل و اساس همه برنامه های پرورشی و آموزشی مدارس قرار گیرد. امروز خیلی از مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۵ اصفهان، نمازخانه مناسب و با کیفیت و دارای فضای مناسب که تعداد قابل توجه دانش آموزان در آنجا نماز را برگزار کنند ندارد.»

مهدوی کیا در ادامه گفت:« در آموزش و پرورش ناحیه با کمبود نیروی پرورشی مواجه هستیم. هم‌اکنون تقریبا ۵۰ درصد مدارس، خالی از نیروی پرورشی است که بعد از سخنرانی رهبری یک تمهیداتی در نظر گرفته شده و بناست تقریبا ٢٢ هزار نیرو در حوزه پرورشی و مشاوره استخدام شوند و امیدواریم این نیروها هر چه زودتر وارد سیستم آموزشی شوند.»

او افزود: «برای جبران کمبود نیروها که در حوزه پرورشی وجود دارد در سالهای اخیر بخصوص سال گذشته تعداد قابل توجهی از همکاران طرح امین بعنوان مشاور مذهبی وارد آموزش و پرورش شدند که بخشی از کمبود را جبران کردند. این یکی از راهکارهایی بوده که انجام گرفته است.»

مهدوی کیا گفت: «در بحث آسیب های اجتماعی و مشاوره نیز ارتباطاتی با خارج از آموزش و پرورش برقرار شده است. مثل بهزیستی، کلانتری ها، آستان قدس رضوی و ارگان های دیگر که ما بتوانیم از طریق ارگان‌های دولتی یا غیردولتی بخشی از این کمبودها را جبران کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: ریحانه ایازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار