معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

تربیت و پرورش نیروهای انسانی در آموزش ابتدایی شکل می‌گیرد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، آغاز تربیت و پرورش نیروهای انسانی را از مقطع ابتدایی دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۴۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت و پرورش نیروهای انسانی در آموزش ابتدایی شکل می‌گیرد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سفر سه روزه خود به استان کردستان با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیدار کرد.

در این دیدار استاندار کردستان با اشاره به دوران کرونا و فاصله‌گذاری دانش‌آموزان با محیط مدرسه؛ افزود: شماری از دانش‌آموزان به دلیل ویروس کرونا طعم شیرین روز نخست مدرسه را نچشیدند و خاطرات سال اول ورودی دانشجویان ترم اول و دوم نیز به تاریخ رویاها پیوست.

زارعی کوشا با آسیب‌شناسی خاطرات و خطرات آموزش در فضای مجازی؛ افزود: تولید سرمایه اجتماعی در دو نهاد خانواده و آموزش اعم از مدرسه و دانشگاه شکل می‌گیرد که ترسیم نقشه آموزش برای نسل تیزهوش و مطالبه‌گر امروزی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی تأکید کرد: عدالت آموزشی در دولت مردمی در کردستان نسبت به دوره‌های گذشته ویژه است و تخصیص اعتبارات جهشی برای افزایش سرانه آموزشی در مناطق شهری و روستایی مؤید این ادعاست.

استاندار کردستان، مدرسه را خاستگاه پرورش چهره‌های مشهور ادبی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: نگاه و جهان‌بینی مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب تمام سرفصل دروس و واحدهای دانشگاهی است که انتقال این مفاهیم در فنون تدریس معلمان دلسوز که همان پیامبران دانش هستند اتفاق می‌افتد.

زارعی کوشا، کردستان را از استان‌های مطرح دارای استعدادهای ورزشی در ایران دانست و گفت: سلامت روح و روان مکمل تربیت و آموزش در نظام آموزشی است که نباید از آن غافل باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این دیدار، نگاه علمی و عملی استاندار کردستان را برای تحول در نظام آموزشی ستود و گفت: مقطع آموزش ابتدایی آیینه‌ای تمام‌نما برای تربیت و پرورش نیروهای انسانی دلسوز و متعهد در نظام اسلامی است.

معصومه نجفی از تلاش استاندار برای جذب خیرین مدرسه‌ساز به‌ویژه در مقطع ابتدایی در استان قدردانی کرد و اطمینان داد که مطالبات نماینده عالی دولت در کردستان را به وزیر آموزش و پرورش برای افزایش سرانه آموزشی در مقاطع تحصیلی به‌ویژه ابتدایی منتقل می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار