دانش‌آموز خبرنگار پانا:

خبرنگاران با وجود مشکلات صنفی، رسالت قلم را فراموش نکردند

کاشمر (پانا) - نماینده دانش‌آموزان خبرنگار پانا ترشیز که سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه بود ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی اصحاب رسانه گفت خبرنگاران، عکاسان مطبوعاتی و گزارشگران قشری زحمتکش هستند که با توجه به مشکلات صنفی، رسالت قلم را فراموش نکرده و در همه عرصه‌ها آگاهانه و مسئولانه انجام وظیفه می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگاران با وجود مشکلات صنفی، رسالت قلم را فراموش نکردند

ابوالفضل مودب در پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: هفدهم مرداد، روز خبرنگار است، نامی آشنا و ارزشمند در عرصه رسانه و خبر و ضرورت توجه به این نقش، اهمیت، جایگاه و خدمات موثر و بی شائبه خبرنگاران، از اصول پذیرفته شده در جهان رسانه و در قوانین کشورهای مختلف است.

وی ادامه داد: مردم و مسئولین امروزه به واسطه خبرنگاران از وضعیت جامعه آگاه می شوند، در جریان مشکلات موجود قرار می گیرند و با تلاش های خبرنگاران مسئولین وادار به پیگیری مطالبات به حق مردم جامعه می شوند و خبرنگاران بسیار نقش مهمی در جامعه دارند وخبرنگار می تواند به راحتی یک جامعه را آرام یا از هم بپا شوند.

نماینده دانش آموزان خبرنگار ترشیز افزود: خبرنگار با جوشش و پویش اخبار و اطلاعات و تلاش برای اطلاع رسانی و آگاهی زنده است و با فرهنگ سازی و خبر رسانی در عرصۀ رسانه و تحول در افکار عمومی، حیاتی دوباره می یابد. خبرنگار در گرما و سرما و در آرامش و شورش و در هر جا و هر مکانی در راستای تکالیف حرفه ای خویش حضور یافته و نقش آفرین است. باید سلامت و کرامت اخلاقی، انسانی و حرفه ای خبرنگاران در همه کشورها تامین و مورد احترام قرار گرفته و نظام حقوقی و قانونی حمایت از آنها مورد ارزیابی، به روز رسانی و جامعیت موثر قرار گرفته و از تصمیمات حقوقی و سیاسی لازم برای تامین آرامش و امنیت مورد نیاز این شغل شریف و پُرخطر قرار گیرد.

وی اذعان کرد: خبرگزاری پانا در واقع خبرگزاری دانش آموزی است و دانش آموز وقتی در این عرصه فعالیت می کند بسیار در روحیه او اثرگذار است از جمله اینکه اطلاعات عمومی این دانش آموز در جامعه افزایش پیدا می کند و دوم اینکه روابط اجتماعی او بسیار بالا می رود و امروزه دشمن برای نابودی ایران از طریق جنگ سخت وارد نمی شود بلکه از طریق جنگ نرم وارد عمل می شود و این جنگ نرم همین ابزار رسانه ای مانند موبایل، کامپیوتر و.... می باشد که به ریشه های ایران که ما دانش آموزان هستیم از طریق اخبار دروغ و.... میان، امید دانش آموز ایرانی نسبت به زندگی نسبت به آینده شغلی از دست می دهند این تنها یک کار است اما دشمن از طریق همین جنگ نرم هزاران کار دیگری که سبب از دست دادن اعتقادات، فرهنگ، و... می شود را انجام می دهد.

وی با اشاره‌ به اینکه دانش آموز با فعالیت در حوزه رسانه خبرگزاری پانا یک دانش آموز انقلابی، خوش اخلاق، فرهنگی، افتخار آفرین، امیدوار و.... تربیت می شود، اظهار کرد:ذدانش آموزان خبرنگار پانا در برابر جنگ نرم دشمنان، آسیب ناپذیر خواهند بود.

تهیه ۱۰۰۰ خبر توسط دانش آموزان خبرنگار ترشیز

مودب گفت: امسال در چهار شهرستان یعنی کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن به ویژه در کاشمر و خلیل آباد دانش آموزان زیادی در حوزه خبرگزاری پانا فعالیت کردند که شهرستان کاشمر به عنوان فعال ترین شهرستان از لحاظ تهیه اخبار در استان بوده است که این یک افتخار بزرگی برای کاشمر است و همچنین بیش از ۱۰۰۰ خبر توسط دانش آموزان ترشیز در یک سال تهیه شده است که در اینجا صمیمانه از رابطین پانا و معاونین پرورشی ادارات آموزش و پرورش ترشیز به ویژه کاشمر و خلیل آباد بسیار سپاسگزار هستم و همچنین از فعالیت های دانش آموزان و همکاران خبرنگار مان در ترشیز ممنون هستیم و در امسال نسبت به بقیه سال ها خبرنگاران بسیاری در خبرگزاری پانا کاشمر و همچنین خلیل آباد فعالیت کردند و شهرستان کاشمر و استان خراسان رضوی همانند سال های گذشته از نظر فعالیت در انتشار خبر در برابر بقیه شهرستان ها و استان سنگ تمام گذاشت و در کشور برتر است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران، عکاسان مطبوعاتی و گزارشگران قشری زحمتکش هستند که با توجه به مشکلات صنفی، رسالت قلم را فراموش نکرده و در همه عرصه ها آگاهانه و مسئولانه انجام وظیفه می کنند، بیان کرد: البته روز خبرنگار می‌تواند یک فرصت و بهانه بسیار خوبی باشد تا به دغدغه‌ها، مشکلات و معضلات این صنف توجه شود. صنفی که در طول سال نگران سایر قشرها هستند و شاید روایتگر و پیام‌رسان دغدغه‌های همه اقشار جامعه باشند، این روز می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا در حقیقت دغدغه‌ها و معضلات اهالی رسانه مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

خبرنگار دانش آموز: عماد شجاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار