مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در اسلامشهر:

با بهینه‌سازی اموال مازاد می‌توان مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کرد

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در اسلامشهر گفت با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور به اسلامشهر و کمک خیرین مدرسه‌ساز، اتفاقات خوبی در منطقه رخ داده که با بهینه‌سازی اموال مازاد دولتی می‌توان مشکلات آموزش و پرورش منطقه را در این حوزه برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
با بهینه‌سازی اموال مازاد می‌توان مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کرد

عباس‌ زارع، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ تهران در حاشیه بازدید از پروژه‌های مقاوم‌سازی آموزش و پرورش شهرستان‌ اسلامشهر و در نشستی در دفتر فرماندار منطقه اظهار کرد: در استان تهران ۱۸۳ مدرسه در حال بازسازی و مقاوم‌سازی قرار دارد و ١٠٠ مدرسه با ۱۰۹۲ کلاس درس تا پایان مهر جاری آماده تحویل و بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: در سطح شهرستان‌ اسلامشهر ١۴ مدرسه در حال ساخت داریم و ٨ مدرسه با ۱۳۰ کلاس درس در بازه زمانی شهریور تا آبان سال جاری تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان منطقه قرار خواهد گرفت؛ همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در ٣١ هزار مترمربع از مدارس اسلامشهر آسفالت‌ریزی انجام شده و بالغ بر ۱۶ هزار مترمربع ایزوگام سقف و استانداردسازی سیستم گرمایشی ١٠ مدرسه نیز اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به چالش کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان اسلامشهر افزود: در حال حاضر تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و ۳۰ مدرسه ١۵ کلاسه در شهرستان اسلامشهر نیاز داریم، با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری، کمک خیرین مدرسه‌ساز اتفاقات خوبی در منطقه رخ داده و با بهینه‌سازی اموال مازاد می‌توان مشکلات آموزش و پرورش منطقه را در این حوزه برطرف کرد.

در ادامه این نشست حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه کمبود سرانه‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های منطقه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه محرومیت آموزش و پرورش در حوزه سرانه‌های آموزشی پنهان است، با پیگیری‌های نماینده مجلس شورای اسلامی، مساعدت رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و کمک خیرین در بازه زمانی کوتاه مدت بخش اعظمی از مشکلات این شهرستان برطرف شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی همین که با مدیریت ذهن، افکار عمومی و رسانه‌ها رسیدگی به مسائل و مشکلات سرانه‌های آموزشی منطقه افزایش یابد و خوشبختانه وضعیت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر قابل قبول و رو به پیشرفت است.

گفتنی است، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به همراه معاونین سازمان، فرماندار اسلامشهر و مدیر آموزش و پرورش شهرستان از چهار پروژه مقاوم‌سازی مدرسه شهید رجایی، تخریب و بازسازی مدارس شهید غفاری، شهید اشرفی اصفهانی و جانبازان بازدید و در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفتند.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار