امام جمعه نایین مطرح کرد:

پنج شاخصه خبرنگار تراز انقلاب اسلامی

نایین (پانا) - امام جمعه شهرستان نایین گفت صداقت، امانت داری، مستندگویی، انصاف و انقلابی بودن ۵ شاخصه یک خبرنگار انقلابی است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پنج شاخصه خبرنگار تراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در جلسه تجلیل از خبرنگاران پانا شهرستان نایین ضمن تبریک روز خبرنگار، با اشاره به خبرنگاری که در قرآن از او نام برده شده، اظهار کرد: در رابطه با کار بزرگی که اصحاب رسانه به ویژه شما دانش آموزان به آن علاقه دارید و دنبال می‌کنید، مثال های قرآنی نیز داریم که یکی از این مثال ها، هدهد است.

وی افزود: در واقعه کربلا اگر خبرنگاری مانند حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نبودند و بعد کسانی که اخبار کربلا را ثبت کرده و به ما رساندند، کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود؛ این بزرگترین واقعه تلخ تاریخی در تاریخ شیعه است و امروز این واقعه و رساندن آن به گوش دنیا، باعث شده که آحاد مردم، مظلومیت اباعبدالله (ع) و خانواده ایشان به خصوص علی اصغر (ع) را درک و با حقایق آشنا شوند.

امام جمعه شهرستان نایین با بیان اینکه یک خبرنگار تراز انقلاب اسلامی باید ۵ ویژگی داشته باشد، گفت: صداقت و راستگویی اولین ویژگی یک خبرنگار تراز انقلاب است زیرا دشمن و استکبار به واسطه اخبار دروغ، زرد و غیرواقعی، دنیا را با غول های رسانه ای می‌چرخاند و مهم است بدانید رسانه می‌تواند در هیبت انسانی باشد که دراختیار شیطان یا جبهه حق و تعالی باشد.

وی در ادامه گفت: دومین شاخصه امانت داری به معنای انتشار اخبار بدون کم و زیاد کردن و جابه جایی فعل و افعال است و یکی از صفات پیامبراکرم (ص) امین و امانت داری بود.

مطهرخو ادامه داد: باید سازنده انتقاد کنیم و انصاف داشته باشیم یعنی باید خوبی ها را نیز در کنار کاستی ها مشاهده کنیم و مانند مگس روی زخم ها ننشینیم انصاف سومین شاخصه یک خبرنگار انقلابی است.

وی با بیان اینکه مستندگویی شاخصه چهارم است، گفت: مستندگویی دقیقا مقابل شایعه پراکنی دشمن است زیرا شایعه بر اساس اخبار غیر مستند پایه ریزی شده است.

مطهرخو ادامه داد: انقلابی بودن شاخصه پنجم است یعنی اینکه شما دانش آموزان در پرتو آزادی، استقلال و عزتی که جمهوری اسلامی به ما عطا کرده درس می‌خوانید و آموزش می‌بینید، اینها به واسطه همین عزت و افتخار و خون شهیدان است.

وی افزود: حفظ آرمان ها و ارزش ها که یکی از آنها خون بیش از ۲۴۴ شهید خبرنگار از شهید رهبر تا شهید صارمی است از رسالت شما خبرنگاران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار