مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه استان اصفهان:

آینده آموزش و پرورش در دست تربیت نیروهای کارآزموده جهادی انقلابی  است

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه استان اصفهان گفت آینده آموزش و پرورش در تربیت نیروهای کارآزموده پرتوان، باانگیزه، جهادی و انقلابی است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آینده آموزش و پرورش در دست تربیت نیروهای کارآزموده جهادی انقلابی  است

علیرضا اکبرپور در گردهمایی رؤسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت وگو با پانا اذعان کرد:
«۱ _توجه به عدالت آموزشی
۲_ نگاه عمیق و ویژه به سند تحول بنیاد
۳_در نظر گرفتن بیانیه گام دوم انقلاب
۴_توجه به سند درس ملی
۵_تقویت هویت ملی و انقلابی دانش آموزان
در جهت پیاده سازی اهداف نظام‌تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش و دانش آموزان کمک خواهد کرد.»

وی در خصوص اقدامات انجام شده پروژه مهر در ناحیه سه استان اصفهان ادامه داد: «پروژه مهر، دارای دستورالعمل خاص خود است و ما در این جهت ۶ کمیته طراحی را تعریف کردیم، این کمیته ها عبارتند از: کمیته آموزشی، فضا و تجهیزات، پرورشی، پشتیبانی، اطلاع رسانی، تعیین صلاحیت که اعضای کمیته ها مشخص و جلسات در این خصوص مرتب و مستمر در حال برگزاری است.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه استان اصفهان در خصوص پروژه مهر افزود: «پیگیر موارد مربوط به مدارس غیردولتی، دولتی، مراکز علمی آزاد، مراکز زبان و مهد‌کودک ها در ناحیه سه استان اصفهان هستیم و مجموعا ۶۶۷ مرکز داریم که با تشکیل این کمیته ها، آن هارا راهبری و هدایت می کنیم.»

اکبرپور یکی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش را توجه به نرخ جذب دانست و تاکید کرد: «ما باید بتوانیم دانش آموزان لازم التعلیم را جذب کنیم که در دوره ابتدایی این عدد قابل قبول و تقریبا ۱۰۰٪ است، جذب ما در دوره اول متوسطه هم قابل قبول است، اما به جهت آسیب های اجتماعی و جذب دانش آموزان لازم التعلیم در دوره دوم متوسطه، نیاز به تلاش بیشتری است.»

وی یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش را بحث کیفیت بخشی به آموزش‌ نام برد و بیان کرد: «آموزش و پرورش ناحیه سه پیشران سند تحول بنیادین است که در همین راستا، آموزش‌ کارگاه‌های متعددی برای مدیران و عوامل آموزش و پرورش برگزار کردیم.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه استان اصفهان افزود: «از دیگر اقدامات آموزش و پرورش، می‌توان به بحث مدارس غیردولتی اشاره کرد. در این زمینه به سمت و سویی رفتیم کسانی که در سطح این مدارس مشغول انجام وظیفه هستند یک بار مواردی چون آموزشی، پرورشی، فعالیت‌های یاددهی و یادگیری و بحث گزینش را مرور کرده و با مصاحبه آنها را جذب کردیم.»

اکبرپور تصریح کرد: «نیاز است در خصوص فضای فیزیکی تلاش کنیم. نیازی نیست رشد فضای فیزیکی ما زیاد باشد، ولی در حدی باشد که با رشد جمعیتی دانش آموزی ما همخوانی داشته باشد.»

وی مهم‌ترین دستاورد آموزش و پرورش را توجه ویژه و عمیق دولت به این حوزه دانست و اظهار کرد: «یکی دیگر از دستاوردهای آموزش و پرورش موضوع جذب نیروی انسانی کیفی و ارتقاء مهارت‌های علمی، آموزشی، نگرشی و ارزشی نیروهای موجود است. بحث بعدی جلب و جذب مباحث مربوط به خیرین مدرسه ساز است که در این دولت به لطف خدا شکل گرفته و پیگیری می‌شود.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه استان اصفهان در خصوص دولت سیزدهم تصریح کرد: «بحث رتبه‌بندی معلمان که چندین و چند سال به نتیجه نرسیده بود، در دولت سیزدهم عملیاتی شد. فعالیت دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم بحث توجه عمیق، ویژه و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین است که با قدرت در سطح مدارس در حال پیگیری است و جلسات و آموزش های مختلف ویژه‌ مدیران و معلمان برگزار می‌شود.»

دانش آموز خبرنگار: آیه مدنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار