برگزاری کلاس‌های درس‌پژوهی در ۶ منطقه اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و شایستگی‌های حرفه‌ای در قالب کلاس‌های درس‌پژوهی در6 منطقه این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های درس‌پژوهی در ۶ منطقه اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه شورای مشورتی این استان اظهار کرد: تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان رویکرد اصلی ماست و در کنار آموزش، بعد پرورشی دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش این استان برنامه‌های منسجمی را برای ارتقای توانمندی، شایستگی‌های حرفه‌ای و درسی دانش‌آموزان در نظر گرفته است، تصریح کرد: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به صورت مستمر و با حضور استاندار اردبیل برگزار می‌شود، تاکید اصلی ما بر تحقق سند تحول بنیادین و تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های مختلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تصمیمات شورای مشورتی در جلسات گذشته گفت: اجرای کارگاه‌های درس‌پژوهی برای دبیران یکی از مصوبات شورا بود که با استقبال زیادی روبه ‌رو شد.

صفری با تاکید بر استفاده از نظرات سازنده اعضای شورای مشورتی افزود: استفاده از این ظرفیت می‌تواند ما را در بهبود وضعیت آموزشی و همچنین فضاهای آموزشی یاری کند.

محمود مشکی، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان نیز با بیان اینکه از ۲۰ برنامه اجرا شده در استان، پنج برنامه به پیشنهاد شورای مشورتی آموزش و پرورش برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی و شایستگی‌های حرفه‌ای در قالب کلاس‌های درس‌پژوهی که جزو مصوبات شورای مشورتی بود، در تابستان امسال در ۶ منطقه اجرا شد که موفق شدیم با برگزاری این کارگاه‌ها، ۵۰ درصد از اهداف تعیین شده را محقق کنیم

وی اضافه کرد: بدون شک موانع و مشکلاتی در اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی وجود دارد که با همفکری و همکاری اعضای شورای مشورتی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

نماینده شورای عالی آموزش و پرورش در استان به برگزاری همایش دبیران و عوامل اجرایی که در کارگاه‌های آموزشی درس‌پژوهی حضور داشتند، اشاره کرد و ادامه داد: در نظر داریم برای مشاوران تحصیلی نیز همایشی برگزار کنیم تا با آمادگی کافی دانش‌آموزان را در بحث هدایت تحصیلی یاری کنند.

مشکی با اشاره به اینکه امسال امتحانات پایانی پایه‌های دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار خواهد شد، گفت: امسال باید با اجرای برنامه‌های خاص آموزشی توامندی‌های علمی و مهارتی دانش‌آموزان پایه دوازدهم را ارتقا بخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار