دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند

آذربایجان‌غربی از هر قوم، زبان، نژاد و مذهبی در خود جای داده است

ارومیه (پانا) - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی بصورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اقوام و ادیان در آذربایجان‌غربی به صورت مسالمت‌آمیز زندگی می‌کنند

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در نشست خبری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار کرد: مهمانانی که دعوت شدند بالغ بر ۱۷۰۰نفر هستند که ۵۰نفر از آنها از کشورهایی همچون روسیه، گرجستان، عراق، ترکیه و سوریه هستند که بالاترین مدعوین، مفتی های این کشورها هستند.

وی افزود: ما سالانه عده ای از بزرگواران را به یک کنفرانس وحدت اسلامی در تهران دعوت می کردیم، اما بدلیل کثرت مهمانان مجبور شدیم کنفرانس های وحدت اسلامی را بصورت منطقه ای برگزار کنیم تا در خدمت مهمانان بیشتری باشیم و اجلاسی که فردا با حضور ۱۷۰۰مهمان برگزار می شود فقط ۸۰۰مهمان از استان آذربایجان غربی در این اجلاس حضور خواهند داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همکاری با کشورهای اسلامی برای دستیابی به منافع مشترک را در دستور کار خود قرار داده ایم و در مقابل کشورهای استعماری به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی، اسلام و ارزش های آن را هدف قرار داده اند که ما برای مقابله با آنها باید به ارزش های مشترک بین کشورهای اسلامی و شیعیان و اهل سنت بها دهیم.

وی گفت: دشمنان اسلام با راهکارهای مختلف، برنامه های مدوّنی را برای هدف قرار دادن اسلام تدارک دیده‌اند تا تفرقه را در جهان اسلام گسترش دهند، اما خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با تدبیر کارگزارانش، تمام نقشه های آنان را نقش بر آب کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار