برنامه وزارت بهداشت برای جلوگیری از سقط جنین غیرعمد

تهران (پانا) - معاون بهداشت وزارت بهداشت، در خصوص برنامه این وزارتخانه برای جلوگیری از سقط جنین غیرعمد، توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه وزارت بهداشت برای جلوگیری از سقط جنین غیرعمد

حسین فرشیدی، در گفتگوی تلویزیونی، به برنامه وزارت بهداشت برای اجرای قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ ما به ازای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت یک مراقب سلامت و یک پزشک داشتیم که امسال آن را تغییر داده ایم و ۳ هزار نفر جمعیت با دو مراقب سلامت در ننظر گرفته ایم که یکی از مراقبین ماما است.

وی، افزودن ماما به تیم مراقبین سلامت را در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت عنوان کرد و افزود: تعداد زیادی ماما با این دید که در جوانی جمعیت بتوانند مؤثر واقع شوند، وارد این برنامه شدند.

فرشیدی ادامه داد: بحث دوم در مقوله اجرای قانون جوانی جمعیت، آموزش آبشاری است که به تمامی افراد به شکل‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

وی افزود: ما سال‌های سال با یک فرهنگ دیگر داشتیم آموزش می‌دادیم که باید تغییر پیدا می‌کرد، لذا گروهی آمدند که فقط بحث آموزش دارند از بهورز ما گرفته و تمام کسانی که به عنوان کارشناسان بهداشت و شبکه دارند کار می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: برای بهورزها امتیاز گذاشته ایم، بهورزی که در بحث هم ازدواج، هم فرزندآوری تعداد بارداری‌ها نسبت به سال‌های قبل، تغییراتی که اتفاق بیافتد برای بهورزها کارانه در نظر گرفته ایم که یک مشوقی باشد.

وی افزود: برای آموزش جزوات دارد عوض می‌شود تعداد زیادی از این‌ها عوض شد. کتب با دیدگاه جدید نگارش پیدا کردند و در اختیار دوستان قرار گرفت و از همه این‌ها مهم‌تر که وزارت بهداشت روی آن وارد شده است، یکی بحث درمان ناباروری است که بتوانیم ۲.۵ میلیون زوج نابارور را تحت پوشش قرار دهیم.

فرشیدی با اشاره به افزایش مراکز درمان ناباروری در کشور، گفت: با کمک وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۱ و سال ۱۴۰۲، مراکز درمان ناباروری ما تجهیز شد و الان یکی از بحث‌های جدی ما این است که روی این بخش کار کنیم.

وی به موضوع سقط خود به خودی اشاره کرد و افزود: سقط‌هایی به شکل‌های مختلف اتفاق می‌افتد که با مشاوره به هنگام، می‌توان از وقوع آنها جلوگیری کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: این کار خیلی مهمی است که ما افراد را پیدا کنیم که به شکل‌های مختلف باردار می‌شوند و ممکن است دچار کم خونی یا مشکلات دیگر شوند که منجر به سقط شود.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای با جهاد سازندگی و جامعه پزشکی داشته ایم تحت عنوان طرح نفس که به دنبال کاهش موارد سقط خودبه خودی هستیم.

فرشیدی گفت: من فکر می‌کنم این دو عامل به همراه مشوق‌هایی که گذاشته ایم، تغییراتی در شیب کاهشی جمعیت ایجاد خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار