علیرضا نورمحمدی در گفت‌وگو با پانا:

هرجا پول بیشتری بدهند، بازیکن آنجا می‌رود

تیم‌های عربستانی ترسناک شده‌اند/ پرسپولیس با یکی دو خرید کامل می‌شود/ کنار گذاشته شدن آقاکریم فوتبالی نیست

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق پرسپولیس معتقد است که هر تیمی بیشتر پول بدهد بازیکن به آنجا می‌رود و در بازار نقل و انتقالات نباید به آن‌ها خرده گرفت.

کد مطلب: ۱۳۹۲۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هرجا پول بیشتری بدهند، بازیکن آنجا می‌رود

علیرضا نورمحمدی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: «از نظر کلی پرسپولیس توانست نفرات فصل قبلش را طبق نظر کادر فنی حفظ کند و براساس نیازهایی که داشت، خرید کردند. دیدید که در بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل هم همه بازی‌های خودشان را بردند و نشان دادند که تیم آماده است. البته معتقدم باید تیم حتما مهاجم و دفاع چپ تخصصی بگیرد تا کامل شود. بالاخره همه می‌دانیم علی نعمتی دفاع وسط است که بر‌حسب نیاز یحیی، در چپ بازی کرد و اواخر فصل واقعا درخشان ظاهر شد. ولی چون می‌خواهیم ۳ جام شرکت کنیم، باید هم مهاجم گلزن و هم چپ تخصصی بیاوریم.»

وی افزود: «نمی‌دانم تیم‌های داخلی مثل سپاهان و تراکتور چطور می‌توانند بازیکن خارجی گران قیمت بگیرند اما پرسپولیس نمی‌تواند. پرسپولیس حتما باید یکی دو بازیکن خوب خارجی بگیرد تا تیمش کامل شود. درست است شهاب زاهدی از لحاظ فیزیک، توانایی فنی بازیکن خوبی است اما واقعا کمبود بازیکن داریم. اگر یک بازی عبدی و زاهدی محروم یا مصدوم شوند آن وقت عملا مهاجم نوک نداریم. در چنین شرایطی دست مربی خالی است و نمی‌تواند انتخاب زیادی داشته باشد.»

کاپیتان اسبق پرسپولیس ادامه داد: «من دیگر اصلا مثال تیم‌های عربستانی را نمی‌زنم. آنها خیلی ترسناک شده‌اند. لیگ قهرمانان آسیا مثل لیگ قهرمانان اروپا شده است. الهلال بدون این ستاره‌ها هم همیشه تیم‌های خوبی داشت و قدرتمند بود. شرایط طوری شده که اگر خیلی از تیم‌ها بتوانند از مرحله گروهی صعود کنند، هنر کردند. البته پرسپولیس بازیکنان باتجربه و ملی‌پوش زیادی دارد که شرایط سخت را دیده‌اند و این طور هم نیست که دست و پا بسته باشیم. بالاخره تیمی که دوبار فینالیست آسیا شود، این از بزرگی است.»

رضا نورمحمدی گفت: «الان سقفی هم که گذاشتند خیلی مسخره و بی‌معنی است. این کار را کردند که مثلاً می‌خواهند قیمت بازیکنان را کنترل کنند. قیمت‌ها مشخص است و در این بازار وقتی تیمی پول بیشتری می‌دهد، بازیکن همان‌جا می‌رود. این قوانین هزار راه فرار هم دارد. خودشان هم می‌دانند که با این چیزها نمی‌توانند کاری کنند و فقط خودشان را اذیت می‌کنند. هر تیمی که بتواند راحت‌تر این قوانین را دور بزند، بازیکن بیشتر و باکیفیت‌تری می‌گیرد. ما هم در این آشفته بازار نباید به بازیکن خرده بگیریم.»

وی با اشاره به جدایی کمال، کریم باقری و سیامک نعمتی تاکید کرد: «هرکسی بالاخره روزی این پیراهن را می‌پوشد و روزی هم باید دربیاورد. کمال کاپیتان پرسپولیس بود و برای این تیم زحمت کشید. با مصدومیت‌های وحشتناک برای پرسپولیس بازی کرد. چندبار جراحی کرد. مصدومیتش اگر اذیت نمی‌کرد، حالا حالا حالاها می‌توانست به پرسپولیس کمک کند. سیامک هم گل‌های حساسی برای پرسپولیس زد و آن گل به یادماندنی به السد قطر که باعث شد پرسپولیس به فینال آسیا برود. بعضی بازیکنان هستند که همه‌جوره خودشان را ثابت کرده‌اند. شکل جدایی‌شان خوب نبود و باشگاه باید از آن‌ها تقدیر می‌کرد. آقا کریم هم که اصلا نیازی به تعریف من ندارد. او همیشه کمک حال پرسپولیس بود. با برانکو، کالدرون و یحیی کار کرده و خیلی در رختکن موثر بود.»

کاپیتان اسبق پرسپولیس با بیان اینکه سرخپوشان لیگ را با قدرت آغاز می‌کنند، افزود: «همیشه بازی‌های اول سخت است اما پرسپولیس نشان داده که هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیرد. در بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل هم این تیم بی‌سروصدا و بدون حاشیه کار کرد، تیم دارد در سکوت کارش را می‌کند. معتقدم تا تیم‌ها هماهنگ نیستند باید امتیازات هفته‌های اول را جمع کنیم. خیلی امیدوارم که در ۵ هفته ‌ابتدایی بتوانیم با صلابت امتیازات کامل را بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار