رییس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی:

افزایش بهره‌وری تشکیلاتی و اردویی مربیان در دستور کار فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی است

شاهین دژ (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزی استان آذربایجان‌غربی گفت افزایش بهره‌وری تشکیلاتی و اردویی مربیان در دستور کار فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بهره‌وری تشکیلاتی و اردویی مربیان در دستور کار فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی است

حسین عباس زاده در دوره آموزشی، کاربردی مربیان پیشتاز جنوب استان آذربایجان غربی در اردوگاه شهید فهمیده شهرستان شاهین دژ گفت: حضور مربیان جوان و باانگیزه در کنار مربیان باتجربه در دوره های مختلف آموزشی می تواند روح تازه ای به کالبد فعالیت های تشکیلاتی بدمد.

وی افزود: این دوره ها در راستای افزایش بهره وری تشکیلاتی و اردویی مربیان پیشتاز در سطح استان و در سه قطب شمال، جنوب و مرکز استان برنامه ریزی شده که امروز در قطب 2 و در اردوگاه شهید فهمیده شاهین دژ میزبان مربیان جنوب استان بودیم، دوره قطب 3 نیز آخر این هفته به میزبانی شهرستان ماکو برگزار می‌شود.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی با اشاره به موضوعات ارائه شده در این دوره‌ها گفت: مربیان سازمان دانش آموزی در سالیان مختلف مهارت های اردویی از جمله اسکان و حرکت در طبیعت، استفاده از گره های کاربردی، امداد و نجات و مباحث مربوط به هویت سازمانی را فرا گرفته و می‌گیرند، در این دوره ها علاوه بر این موارد موضوع ارتقای سواد رسانه ای را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

عباس زاده در رابطه با موضوع ارتقای سواد رسانه ای مربیان و دانش آموزان گفت: امروز فضای پیرامون جامعه سرشار از اطلاعاتی که به وسیله رسانه های مختلف تولید شده و در شرایط اشباع رسانه ای قرار داریم، مرکز فضای مجازی سازمان دانش آموزی در راستای ارتقای مهارت تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای و ارتقای سواد رسانه ای دوره های آموزشی سواد رسانه ای را برای مربیان و همچنین دانش آموزان برنامه ریزی کرده است.

وی اردوهای تشکیلاتی را شأنیت سازمان دانش آموزی خواند و گفت: مربیان تشکیلات پیشتازان در سطوح مختلف، آگاه به مهارت هاى اردویى و تشکیلاتى هستند، اردوهاى تشکیلاتى یک مجراى بسیار باارزش و مهم در موضوع مسولیت‌پذیری و شکل‌گیرى شخصیت دانش‌آموزان به حساب مى‌آید؛ اردوهاى مهارتى و آموزشى بهترین بستر براى بازآموزى و تقویت این مهارت ها هستند.

عباس زاده در خصوص نگاه سازمان دانش آموزى استان به فعالیت هاى تشکیلاتى گفت: یک باور و نگاه تربیتى عمیق نسبت به سازمان دانش آموزى، مربیان، اعضاء و فعالیت هاى آن در سطح استان وجود دارد، حفظ این جایگاه در سطح استان و کشور نیازمند اجراى برنامه هاى دقیق است و اردوهاى مهارتى آموزشى به ویژه برای دانش آموزان قطعا یکى از مهمترین این برنامه ها محسوب مى شود و مورد حمایت مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی گفت: مربیان پیشتاز در مراحل مختلف اجرایی سازمان دانش آموزی حضور فعال و پررنگی دارند، مربیان تشکیلاتی بازوهای توانای سازمان دانش آموزی هستند.

عباس زاده با بیان اینکه در سازمان پیشرو، چشم‌انداز روشن و آرمان‌های مشخص و ترسیم شده مهم است، گفت: عملکرد این نوع سازمان‌ها قابل سنجش است و به توانمندی‌های خود آگاهی دارند و نباید فراموش کرد که عملکرد در این حوزه مهم اگر قابل سنجش نباشد، مخاطبین مان را از دست خواهیم داد؛ لذا باید برای بهتر شدن همواره اطلاعات و داشته های مربیان و مدرسین تشکیلاتی به روزرسانی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار