آمارهای پلیس راهور پایتخت در بهار امسال نشان داد؛
«پژو ۲۰۶» دارای بیشترین تخلف سرعت در بین خودروها
تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ آمارهایی را از مرتکبان تخلفات حادثهساز در تهران ارائه کرد.
سرهنگ علیاصغر شریفی در تشریح وضعیت ارتکاب تخلفات حادثهساز رانندگی در بهار امسال، گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه بیشترین خودرویی که رانندگان آن مرتکب تخلفات حادثهساز شده بودند، پژو ۲۰۶ بود. این خودرو در بین جوانان طرفداران زیادی دارد و برخی از رانندگان آنها اغلب هزینههای زیادی روی این خودروها انجام میدهند تا آنرا از حالت استاندارد خارج کرده و اصطلاحا اسپورت یا تقویت کنند.
وی درباره بیشترین سرعت ثبت شده در معابر و بزرگراههای پایتخت در بهار امسال نیز گفت : بیشترین تخلف سرعت که توسط دوربینها ثبت شده و همکاران بنده در گشتهای محسوس و نامحسوس پلیس راهور نیز با آن برخورد کردند، مربوط به خودرویی بوده که راننده آن با سرعت بیش از ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت اقدام به رانندگی کرده بود. این خودرو توقیف و اعمال قانون شد.
شریفی درباره ساعت ارتکاب تخلفات حادثهساز رانندگی نیز گفت: بیشترین ارتکاب تخلف بین ساعتهای یک تا دو بامداد رخ داده است. در این بازه زمانی بزرگراههای شهر تهران خلوت است و برخی از رانندگان وسوسه میشوند که با سرعت بیشتری رانندگی کنند.
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ پلیس از مالکان خودروهایی که مرتکب تخلف حادثهساز شوند، برای شرکت در کلاسهای آموزشی قرارگاه سرعت دعوت میکند، گفت: رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت ازحد مجاز رانندگی کنند، به کلاس آموزشی دعوت میشوند. به عنوان مثال اگر در تونلی که سرعت مجاز برای تردد ۶۰ کیلومتر بر ساعت است، رانندهای با سرعت بالای ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند، مالک و راننده این خودرو شناسایی شده و به کلاس آموزش دعوت میشوند.
وی درباره میانگین سرعت در برخی از معابر تهران در بهار ۱۴۰۲ نیز گفت: میانگین سرعت خودروهای متخلف در تونل شهدای غزه ۱۳۱ کیلومتر بر ساعت بوده است. این میانگین سرعت خودروها نیست و رانندگان اکثر خودروها قوانین را رعایت میکنند، این میانگین سرعت خودروهایی است که تخلف سرعت داشته است.
شریفی با بیان اینکه رانندگان مرتکب تخلف حادثهساز به کلاسهای آموزشی فراخوانده میشوند، گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال، ۱۱۳۷ نفر از رانندگان حادثهساز به کلاسهای آموزشی فراخوانده شده و مجدد مورد بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قرار میگیرند. از این تعداد نیز تنها ۱۰ نفر برای بار دوم در این کلاسها شرکت داشتند که این نشان دهنده اثرگذاری این کلاسهای آموزشی است.
ارسال دیدگاه