آمادگی هواشناسی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به عراق

تهران (پانا) - مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور گفت نوزدهمین مرکز منطقه‌ای آموزش سازمان جهانی هواشناسی در ایران است و این آمادگی وجود دارد تا خدمات تخصصی آموزشی به کارکنان هواشناسی عراق ارائه شود.

کد مطلب: ۱۳۹۰۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی هواشناسی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به عراق

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، عبدالرسول حسن پور در جلسه‌ای با حضور سخنگوی سازمان هواشناسی عراق با بیان مطلب بالا اظهار کرد: مرکز آموزش منطقه‌ای هواشناسی ایران خدمات آموزشی زیادی به کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ارائه کرده است.

وی در ادامه به تلاش هواشناسی ایران برای ارائه خدمات جوی بهنگام و صحیح به زائرین عتبات عالیات اشاره کرد و افزود: سال گذشته سازمان هواشناسی خدمات ویژه جوی به زائرین اربعین حسینی ارائه کرد تا جایی که هم پیش بینی های پنج روزه ویژه شهرهای زیارتی صادر شد و هم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو ایران یک نرم افزار موبایلی «هوای اربعین» تولید و عرضه کرد.

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امسال نیز تلاش می شود خدمات آب و هوایی گذشته با مشارکت هواشناسی عراق بهبود یابد و نیازهای زائران تامین شود.

حسن پور افزود: سازمان هواشناسی ایران آماده است با سازمان هواشناسی عراق در حوزه‌های تخصصی و مرتبط با هواشناسی همکاری کند.

صحت پیش‌بینی‌‌های هواشناسی عراق بیش از ۹۰ درصد است

عامر الجابری، سخنگوی سازمان هواشناسی عراق گفت: بر اساس صحت سنجی که انجام داده ایم، صحت پیش بینی های هواشناسی ما بیش از ۹۰ درصد است. عملکرد پیش بینی های ما در حوزه گردوخاک و پدیده های خاک دار خوب است و پیش بینی های دقیقی ارائه می کنیم.

وی افزود: مرکز پیش بینی هواشناسی عراق به صورت شبانه روزی فعال است و اوضاع جوی کشور را به صورت مستمر رصد می کند و اطلاعات هر چند ساعت به روز رسانی می شود.

سخنگوی سازمان هواشناسی عراق ادامه داد: یک دانشمند حوزه هواشناسی می گوید، پیش بینی های هواشناسی مثل یک کودک است و نیاز به مراقبت دارد و ۲۴ ساعته باید از آن مراقبت و داده های آن را به روز رسانی کرد.

الجابری با بیان اینکه آماده ایم اطلاعات دقیق آب و هوایی را در اختیار ایران قرار دهیم، در ادامه گفت: ما می توانیم پیش بینی های پنج روزه شهرهای زیارتی عراق را در ایام اربعین یا زمان های دیگر در اختیار سازمان هواشناسی ایران قرار دهیم.

وی تصریح کرد: به طور کلی ما توجه ویژه به این مناسبت ها داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار