برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران چقدر سرمایه لازم است؟

تهران (پانا) - در مرداد 1401 برای خرید آپارتمان 90 متری حداقل سرمایه لازم حدود 2 میلیارد تومان بود و حالا بعد از گذشت یک سال این حداقل سرمایه در مردادماه به حدود 5 میلیارد تومان رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برای خرید آپارتمان 90 متری در تهران چقدر سرمایه لازم است؟

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد خرید یک آپارتمان 90 متری در پایتخت با سرمایه کمتر از 5 میلیارد آن هم در مناطق جنوبی تهران ممکن نیست و این در حالی است که در مردادماه سال گذشته 5 تا 7 میلیارد سرمایه مناسبی برای خرید خانه در مناطقی مانند قیطریه و سعادت‌آباد بود.

در گزارشی که پانا در 23 مرداد 1401 منتشر کرده بود بررسی و عنوان شده بود که سرمایه لازم برای خرید آپارتمان‌ 90 متری در نقاط مختلف شهر تهران از حدود 2 میلیارد تومان در منطقه‌ای مانند مبارک‌آباد بهشتی شروع می‌شد و در مناطق مرکزی شهر تا حدود 4 تا 6 میلیارد تومان قیمت داشت. همچنین در مناطق مرکز به سمت شمال تهران حدود 7 میلیارد تومان سرمایه لازم بود.

بعد از گذشت یکسال برای خرید خانه با همان متراژ 90 متر حداقل سرمایه لازم حدود5 میلیارد تومان در مناطقی مانند بریانک و جی است و هر چه به مناطق شمالی تهران برویم این سرمایه چند برابر می‌شود و در منطقه‌ای مانند اختیاریه سرمایه بیش از 13 میلیارد تومان لازم است و البته سال ساخت خانه نیز بسیار بالاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار