نمایشگاه«غنچه‌های خونین» جعفرآباد قم افتتاح شد

قم (پانا) - نمایشگاه«غنچه‌های خونین» روستای باقرآباد شهرستان جعفرآباد قم همزمان با روز ششم محرم الحرام افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه«غنچه‌های خونین» جعفرآباد قم افتتاح شد

نمایشگاه«غنچه‌های خونین» روستای باقرآباد شهرستان جعفرآباد قم، همزمان با روز ششم محرم الحرام با حضور جوانان و نوجوانان روستا، افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین «فاطمی بصیر» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، در گفت‌‌وگو با پانا ضمن تسلیت ایام عزاداری اظهار کرد: «نمایشگاه نتیجه تلاش‌های شبانه روزی جوانان ماست که در تجسم بخشیدن به واقعه غدیرخم تا عاشورا و در نهایت تمدن نوین مهدوی است.»

وی افزود: «روستای باقرآباد از روستاهای ممتاز و نمونه شهرستان است، با همت بلند جوانان ٢۵ سال است که این نمایشگاه به صورت مرتب برپا می شود. این نمایشگاه باز خورد بسیار مثبتی برای عموم علاقه مندان در روستا، شهرستان و حتی استان داشته است.»

فاطمی بصیر ادامه داد: «یکی از کارهایی که به نظر بنده جهاد تبیین را برجسته می کند همین نمایشگاه های تجسمی است که ما امروز شاهد این کار هستیم. امید است همه‌ با تجلیل از تمام کسانی که در برپایی این نمایشگاه زحمت کشیده اند با حضور خودشان با مطالعه و تحقیق از این خیمه گاه استقبال کنند.»

وی گفت: «نکته ای که برای من بسیار جالب بود در واقع مبدأ و شروع نمایشگاه از غدیر و مقصود و منتهای خیمه گاه هم ظهور آقا امام زمان(عج) است. که در یک نظم و نسب منطقی غدیر به عاشورا پیوند داده و عاشورا به نهضت مهدویت. به نظرم یک مهندسی فرهنگی و مذهبی میان این سه مناسبت یعنی، غدیر، عاشورا و نهضت مهدوی برقرار شده است.»

در آیین فوق، بخشدار جعفرآباد و مسئولان دیگر روستایی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

دانش آموز خبرنگار: نرگس فارسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار