سوگواره «احلی من العسل» در اصفهان در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار خواهد شد

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت سنت بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در کشور و در میان دانش‌آموزان ایجاد شده و سوگواره‌ای تحت عنوان احلی من العسل به یاد شهادت حضرت قاسم (ع) که امروز هم منتسب به ایشان است، انجام شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سوگواره «احلی من العسل» در اصفهان در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی برگزار خواهد شد

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهاندر گفت و گو با برنامه رادیوی سلام اصفهان ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: سنت بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در کشور و در میان دانش‌آموزان ایجاد شده و سوگواره‌ای تحت عنوان احلی من العسل به یاد شهادت حضرت قاسم (ع) که امروز هم منتسب به ایشان است، انجام شده است.
وی ادامه داد: در ۴۱ ناحیه و منطقه استان اصفهان همراه با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و به‌صورت هم‌زمان از ساعت ۱۰ صبح جوانان و نوجوانان به عزاداری می‌پردازند.

ابراهیمی افزود: از ویژگی‌های مهم این برنامه دانش‌آموز محور بودن آن است و به‌نوعی شیوه ای سنتی برای احیای سنت و فرهنگ عاشورایی و عزاداری همراه با تبیین‌گری در این‌ خصوص که در دوره معاصر چه اقداماتی باید انجام دهیم تا در راستای اهداف عاشورا باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای ۲۳۰۰ نفر مربی پرورشی و تربیتی مدارس سراسر استان طرحی تحت عنوان سفیران تربیت داشته باشیم که یک دوره از آن در هفته گذشته برگزار شد. این در حالی است که ۵ دوره سه‌روزه پیش‌بینی شده که مربیان پرورشی و تربیتی مدارس در محل اردوگاه شهید بهشتی حاضر خواهند شد و هم‌افزایی و به روز رسانی اطلاعات پرورشی و تربیتی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته مسابقات فرهنگیان پس از ۱۳ سال احیا شد و در سراسر کشور ۱۳۶ هزار نفر در مسابقات شرکت کردند و در سال جاری بیش از ۱۷۸ نفر از معلمین از سراسر کشور در مسابقات ورزشی شرکت کردند؛ امسال اصفهان میزبان مسابقات فوتسال بالای ۴۰ سال کشور بوده که از ۲۱ لغایت ۲۶ تیرماه با ظرفیت حدود ۴۱۴ نفر بازیکن همراه با سرپرست و مربیان برگزار شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هدف از این مسابقات شاداب‌سازی، نشاط و تحقق ساحت زیستی بدنی سند تحول بنیادین است که به لطف خدا مسابقات خوبی را پشت سر گذاشتیم و استان اصفهان مقام‌های خوبی در رشته‌های مختلف نظیر مقام اول انفرادی تنیس‌روی‌میز آقایان، مقام سوم والیبال آقایان، مقام سوم انفرادی بدمینتون، مقام دوم والیبال بانوان، مقام دوم بسکتبال بانوان و در کشور را کسب کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار